معاون رییس جمهوری آمریکا برای جلب اعتماد عمومی واکسن کووید۱۹ زد

بیش از نیمی از مردم آمریکا به دلایل مختلف تمایل یا عجله‌ای به زدن واکسن ندارند

از زمان آغاز تحویل نخستین محموله‌های واکسن‌‌های کووید۱۹ ساخت شرکت فایزر در روز دوشنبه، برخی از مقام‌ها و مسئولان ارشد آمریکایی برای جلب اعتماد عمومی اقدام به زدن واکسن در برابر دوربین‌های تلویزیونی کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های آمریکا، مایک پنس معاون رییس جمهوری ایالات متحده و همسر او کارن، روز جمعه در یک برنامه زنده تلویزیونی و با این هدف که به مردم اطمینان دهند واکسن‌ها ایمن هستند، واکسن فایزر را تزریق کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی ساخت واکسن در زمان کوتاه را «یک معجزه پزشکی» توصیف کرد که می‌تواند به مهار همه‌گیری کرونا بینجامد.

بیش از نیمی از مردم آمریکا، به دلایل مختلف – از جمله نگرانی از عوارض جانبی، عدم اعتماد به دولت، جدید بودن واکسن و امتحان پس ندادن آن، و نقش بیش از حد سیاست در روند تولید – تمایل یا عجله‌ای به زدن واکسن ندارند.

تحویل واکسن ساخت شرکت آمریکایی فایزر و شریک آلمانی آن بایو ان‌تک و مایه‌کوبی برای افرادی که در اولویت نخست قرار دارند – کادر بیمارستان‌ها و کسانی که در مراکز نگهداری سالمندان به سر می‌برند – از دوشنبه آغاز شد.

علاوه بر واکسن فایزر، اداره غذا و داروی آمریکا شب گذشته استفاده اضطراری از واکسن تولیدی مدرنا، دیگر شرکت دارویی آمریکایی، را تایید کرد و انتظار می رود روند صدور مجوزهای قانونی و توزیع آن به زودی آغاز شود.

آمار ابتلا به ویروس جدید کرونا در آمریکا از ۱۷ میلیون و سیصد هزار مورد فراتر رفته است و شمار موارد مرگ ناشی از این بیماری نیز تا پایان پنجشنبه به حدود ۳۱۱ هزار رسید.

بیشتر از جهان