اعضای کنگره، سنا و دیوان عالی آمریکا واکسن کرونا دریافت خواهند کرد

تزریق واکسن کووید-۱۹ در مطب پزشک و نه در منظر عموم انجام خواهد شد

کاخ کنگره آمریکا در شهر واشینگتن دی‌.سی- REUTERS/Erin Scott

پزشکی که وظیفه رسیدگی به امور سلامت پایتخت را دارد طی روزهای آینده تحت طرح امنیت ملی، دوزهایی از واکسن ویروس کرونا را برای تمام ۵۳۵ عضو مجلس و ۹ قاضی دیوان عالی دریافت خواهد کرد.

برایان پی موناهان، دکتر حاضر در مجلس، در نامه‌ای از نمایندگان مجلس و کارمندان اصلی آن‌ها خواست واکسن را هر چه زودتر دریافت کنند. تزریق این واکسن در مطب پزشکی و نه در منظر عموم انجام خواهد شد.

مایک پنس در روز جمعه در برنامه‌ای زنده این واکسن را تزریق کرد تا موجب افزایش اطمینان به ایمنی واکسن شود.

آقای موناهان نوشت: «مجلس و دیوان عالی همراه با ادارات قوه مجریه تعداد مشخصی از دوزهای واکسن کووید-۱۹ را دریافت خواهند کرد تا از شرایط مقرر و دیرینه در طرح تداوم دولت پیروی شود. توصیه من به شما کاملا صریح است: هیچ دلیلی وجود ندارد که تزریق واکسن را به تعویق اندازید.»

میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت در مجلس سنا و نانسی پلوسی، رئيس مجلس نمایندگان علنا اظهار داشته‌اند این واکسن را دریافت خواهند کرد. چاک شومر، سناتور ارشد دموکرات هنوز تعهدی نداده است که در گروه اول دریافت‌کنندگان واکسن باشد.

آقای شومر ۷۰ ساله در سخنرانی خود در صحن مجلس سنا در روز دوشنبه گفت این واکسن را به محض این که مناسب تلقی شده و رسما توصیه شود دریافت خواهد کرد.

آقای شومر گفت: «من از نوبت خود در صف جلو نمی‌زنم ولی اشتباه هم نکنید: ما همه باید الگو باشیم و حتما واکسن را دریافت کنیم و به شهروندان ساکن در حوزه انتخاباتی خود هم بگوییم این کار را انجام دهند.»

بنا به بیانیه جان اولیوت، سخنگوی شورای امنیت ملی در روز یکشنبه، مقامات ارشد کشور در هر سه قوه تحت سیاست تداوم ملی مصوب سال ۲۰۱۶، در صدر فهرست دریافت‌کنندگان واکسن قرار دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای اولیوت گفت: «شهروندان آمریکایی باید اطمینان خاطر داشته باشند که همان واکسن ایمن و کارآمدی را دریافت خواهند کرد که تحت توصیه کارشناسان بهداشتی و رهبری امنیت ملی کشور، مقامات ارشد دولت ایالات متحده نیز آن را دریافت کرده‌اند.»

هم آقای مک‌کانل، ۷۸ ساله و هم خانم نانسی پلوسی، ۸۰ ساله، اظهار داشته‌اند طی روزهای آینده واکسن را دریافت خواهند کرد.

خانم پلوسی در بیانیه‌ای که پنجشنبه شب منتشر شد اظهار داشت: «با اعتماد به این واکسن و تحت نظر پزشک حاضر، من بنا دارم طی روزهای آینده واکسن را دریافت کنم.»

خانم پلوسی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان، دومین نفر در ردیف ریاست جمهوری است و بعد از او رئیس موقت سنای ایالات متحده، سناتور چاک گراسلی قرار دارد که در هفته‌های گذشته به کووید-۱۹ مبتلا شد و آن را شکست داد.

این واکسن که قرار است به اعضای مجلس، که کارمندان اساسی تلقی می‌شوند، تزریق شود اولین واکسن تایید شده از جانب اداره دارو و مواد غذایی ایالات متحده تولید شرکت‌های فایزر و بایونتک است و ۱۰۰ میلیون دوز آن تحت «عملیات برق‌آسا» خریداری شده است.

آقای موناهان گفت تعداد اندکی از دوزهای واکسن که به مطب او تحویل داده شده است بخش کوچکی از همان محموله واکسن است که در سراسر کشور توزیع می‌شود.

آقای موناهان نوشت: «وقتی واکسیناسیون اعضای مجلس را تمام کنیم به شناسایی کارمندان اساسی آن‌ها در بخش‌های مختلف دولت و واکسینه کردن آنان طی هفته‌های آینده خواهیم پرداخت. این روند تا زمانی ادامه می‌یابد که محموله دریافتی از دوزهای اندک واکسن تمام شود و بعد موعد دیگری برای تزریق دوز دوم واکسن تعیین خواهد شد.» 

© The Independent