پس از توافق ابراهیم، بیش از ۵۰هزار اسرائیلی به امارات سفر کردند

انتظار می‌رود بیش از ۷۰ هزار اسرائیلی در دوران تعطیلات عید حنوکا، به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس سفر کنند

به دلیل حضور تعداد زیاد توریست‌های یهودی، مرکز جامعه یهودیان در دبی، کارمندان خود را افزایش می‌دهد و نزدیک به ۱۵۰ رستوران در امارات متحده عربی، سرو غذای کوشر را شروع کرده‌اند - Karim SAHIB / AFP

بیش از ۵۰ هزار اسرائیلی پس از امضای پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و امارات، از امارات متحده عربی بازدید کرده‌اند. این تعداد گردشگر پس از تنها چند هفته از آغاز پروازهای تجاری بین دو کشور، به امارات سفرکرده‌اند.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشت که پروازهای مستقیم و منظمی بین تل‌آویو و دبی در جریان است و هر دو کشور یکدیگر را «مناطق سبز» اعلام کرده‌اند. این موضوع به معنی آن است که مسافران هنگام ورود یا بازگشت به قرنطینه نیاز ندارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین، واشنگتن‌پست به نقل از مقامات اسرائیلی گزارش داد انتظار می‌رود بیش از ۷۰ هزار اسرائیلی در طول تعطیلات حنوکا که روز جمعه به پایان می‌رسد از امارات بازدید کنند. به همین دلیل مرکز جامعه یهودیان در دبی، کارمندان خود را از پنج نفر به حدود ۳۰ کارمند افزایش می‌دهد و نزدیک به ۱۵۰ رستوران در امارات متحده عربی، سرو غذای کوشر را شروع کرده‌اند.

این مرکز یهودی قصد دارد یک «میکوه» یا حمام ویژه یهودی متناسب با استانداردهای لوکس دبی بسازد. خاخام مندل دوم من که در مرکز جامعه یهودیان کار می‌کند، گفت: «این احتمالاً بهترین میکوه در جهان خواهد بود.»

صنعت گردشگری یکی از منابع اصلی درآمدزایی امارات بشمار می‌رود. به‌طوری‌که این کشور در سال ۲۰۱۹ پذیرای بیش از ۷/ ۱۶ میلیون گردشگر خارجی بوده است و هدف خود برای سال ۲۰۲۰ را جذب ۲۰ میلیون توریست بین‌المللی گذاشته بود که با شیوع کرونا، آسیب جدی به این بازار وارد شد. بااین‌حال به نظر می‌رسد که برقراری روابط با اسرائیل، بخشی از این مشکل را برطرف کرده و منافع اقتصادی بسیاری برای این کشور به همراه داشته است.

امارات متحده عربی و اسرائیل روز ۱۵ سپتامبر با میانجیگری ایالات متحده، روابط دیپلماتیک خود را عادی‌سازی کرده و پیمانی موسوم به «ابراهیم» را با یکدیگر امضا کردند.

از زمان امضای این پیمان، دو کشور اقدامات لازم برای افتتاح سفارتخانه‌های خود را انجام داده و روابط اقتصادی، امینتی، سیاسی و فرهنگی گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند.

بیشتر از جهان