واکنش شخصیت‌های هالیوود به توییت‌های نژادپرستانه ترامپ

رئیس جمهور آمریکا با توییت‌هایش خشم عمومی را برانگیخته است

Nicholas Kamm / AFP

هالیوود به حمله توییتی دونالد ترامپ به زنان دمکرات عضو مجلس نمایندگان آمریکا با خشم پاسخ می‌دهد.

رییس جمهوری آمریکا پس از آن‌که گفت سیاستمداران باید «به مکان‌های مفلوک و آلوده به جرم و جنایت که از آنجا آمده‌اند باز گردند»، موجب خشم شد و برخی اورا به نژادپرستی متهم کردند.

ترامپ مشخصا نگفت اشاره‌اش به چه کسانی است، اما حمله در سطحی گسترده به زنان رنگین پوست عضو مجلس نمایندگان، از جمله الکساندریا اوکاسیو- کورتز، الهان عمر، رشیدا طلیب و آبانا پرسلی تعبیر شد که همه آنها در روزهای اخیر از سیاست‌های مهاجرتی رئیس جمهور انتقاد کرده‌اند.

کریس اوانز، بازیگر فیلم انتقام جویان: بازی پایانی (Avengers: Endgame) توییت را «نفرت‌انگیز و نژادپرستانه» نامید. جنل مونای گفت شوکه شده و افزود ترامپ می‌تواند کسی را در کاخ سفید بکشد و قِسر در برود.

آوا دو ورنی، کارگردان، به زنانی که ترامپ به آنها اشاره داشت «درود» فرستاد و از آنها خواست به «عنوان خاری در چشم فرمانده نژادپرست قوا برجا بمانند.»

 راب رینر، همکار فیلمساز او نتیجه گرفت در این که ترامپ « یک نژاد پرست» است «بحثی نیست» و کسانی که از او حمایت می‌کنند «حامی نژاد پرستی» هستند.

آرنولد شوارتزنگر، در بیانیه‌ای که برای نشریه پولیتیکو فرستاد گفت:«من از این حمله نادرست، غیر منصفانه و غیر آمریکایی متاسف هستم. نفرت انگیز است، خام و ناشیانه و تفرقه‌انگیز است. آمریکا همیشه مکانی تعریف شده است که شما به آنجا می‌روید، نه جایی که از آن می‌آیید. این چیزی است که من و میلیون‌ها آمریکایی سربلند و فعال را برای عملی ساختن رویاهایمان به سوی بزرگترین کشور جهان هدایت کرد.»

شوارتزنگر ادامه داده است: «یک جایی باید بین  دونالد و پرزیدنت ترامپ تفاوت گذاشت. می‌دانم آسان نیست، اما شغل و وظیفه‌ای که دارید از خودتان بزرگ‌تر است. بزرگ‌تر از هر مرد یا زنی است. مردم آمریکا به شما برای خدمت اعتماد دارند، و زمان آن است که به جای تخریب روحیه آنها، بر اعتمادشان بیافزایید.»

© The Independent

بیشتر از جهان