۲۶۰۰ پوند جریمه فقط برای هشت ثانیه

کارمندان هتل، تخلف این مرد را به مقامات بهداشتی محلی خبر دادند و او به همین سبب جریمه شد

تایوان تاکنون تنها ۷۲۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا و تنها هفت مورد مرگ حاصل از آن را ثبت کرده است -  Sam Yeh / AFP

مردی در تایوان به دلیل این که اتاق خود را در هتل برای هشت ثانیه ترک کرد در حالی که باید قرنطینه می‌ماند، دو هزار۶۸۳ پوند جریمه شد. 

کارگر مهاجر فیلیپینی که باید خود را در هتلی در شهر کائوسیونگ قرنطینه می‌کرد، در تصویر دوربین‌های مداربسته دیده شد که در حال ترک اتاق خود است. 

به گزارش آژانس خبری مرکزی تایوان، دوربین‌های مداربسته او را نشان دادند که چیزی را پشت در اتاق دوستش گذاشت که او نیز در همان طبقه قرنطینه شده بود. 

کل این ماجرا هشت ثانیه به طول انجامید ولی همین زمان هم  کافی بود تا او را به دردسری جدی اندازد. 

کارمندان هتل، تخلف این مرد را به مقامات بهداشتی محلی خبر دادند و او به همین سبب جریمه شد. 

تایوان سیاست قرنطینه سختگیرانه‌ای دارد که مقرر می‌کند تمام مسافران ورودی که به دلایل تحصیلی یا کاری اجازه ورود به کشور یافته‌اند، باید در مکانی تعیین شده خود را برای ۱۴ روز قرنطینه کنند. 

آن‌ها اجازه ندارند اتاق خود را به هیچ دلیلی ترک کنند و هر کس که در حال نقض قوانین قرنطینه دیده شود از دو هزارو ۶۸۳ پوند تا ۲۶ هزار و۸۳۰ پوند جریمه خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 بعد از افزایش آمار موارد ابتلا در میان مسافران بین‌المللی، تایوان از کارمندان آن هتل‌ها خواست تا مهمانان را از نزدیک زیر نظر بگیرند تا مطمئن شوند قوانین قرنطینه رعایت می‌شود. 

قوانین سختگیرانه آشکارا موثر بوده است: از شروع این بیماری عالم گیر تایوان تاکنون تنها ۷۲۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا و تنها هفت مورد مرگ حاصل از آن را ثبت کرده است. 

این جزیره به سرعت آزمایش‌گیری‌های گسترده را به کار بست و از همان روزهای اولیه شیوع بیماری برنامه ردیابی تماس با افراد مبتلا را به گونه‌ای موفق به راه انداخت. 

سفرهای تفریحی برای تعطیلات به تایوان در حال حاضر مجاز نیست. به گفته وزارت امور خارجه این کشور «شهروندان خارجی مجاز نیستند وارد تایوان شوند چه به دلایل گردشگری یا ملاقات با دوستان خود». 

این خبر بعد از آن منتشر شد که در حادثه‌ای دیگر در ایتالیا، مردی ۴۰۰ یورو جریمه شد به دلیل این که پس از مشاجره‌ای با همسرش و برای آرام شدن ۲۸۰ مایل راه رفته بود. 

این مرد ۴۸ساله که نامش عنوان نشده است، برای یک هفته به قدم زنی خود ادامه داد تا بعد از مشاجره با همسرش، خشم خود را فرو نشاند. 

گرچه او در شهر کومو در گوشه شمالی ایتالیا در مرز سوئیس زندگی می‌کرد اما با پای پیاده به فانو رسید، شهری کوچک در ساحل دریای آدریاتیک که حدود ۲۸۰ مایل با محل زندگی او فاصله داشت. 

در آغاز وقتی ماموران پلیس این مرد را در ساعت ۲ صبح به خاطر نقض قوانین خاموشی ایتالیا بازداشت کردند باور نمی‌کردند که او مسیری چنین طولانی را با پای پیاده پیموده باشد اما بعد از کنترل مشخصات او متوجه شدند همسرش در واقع یک هفته پیش در کومو گزارش مفقودی او را به پلیس داده بود.

© The Independent

بیشتر از زندگی