وضع مقررات و محدودیت‌های کرونایی جدید در شمال شرق بریتانیا

تازه‌ترین آمار نشان می‌دهد که نیوکاسل شاهد افزایش ناگهانی موارد هفتگی است

عابران پیاده در حالیکه ماسک محافظ بر صورت دارند در حال عبور از روی پل مقابل کلیسای سنت پل لندن هستند- ISABEL INFANTES / AFP

به گفته رسانه‌های محلی، از روز جمعه و با هدف مهار شیوع ویروس کرونا، بخش‌هایی از شمال شرقی انگلیس تحت مقررات قرنطینه قرار می‌گیرد و به این ترتیب صدها هزار نفر قرنطینه می‌شوند. 

به گزارش نورتون اکو، این تمهیدات ممکن است شامل منع معاشرت میان افراد خانوارهای مختلف و منع فعالیت میخانه‌‌ها از ساعت ۱۰ شب به بعد شود. گفته شده که نیوکاسل، نورتامبرلند، نوت تاینساید، ساوت تاینساید، گیتشید، کانتی دارام، و ساندرلند، همگی قرار است تحت مقررات جدید قرار گیرند. 

نیک فوربز، رئیس شورای شهر نیوکاسل گفت تمهیدات «مضاعف و موقت» قرار است از یک تعطیلی کامل سرتاسری دیگر جلوگیری کنند. او همچنین گفت که مت هنکاک، وزیر بهداشت قرار است درباره این موضوع در صبح پنج‌شنبه صحبت کند. 

او در توییتی نوشت:‌ «برخی محدودیت‌های مضاعف و موقت، برای جلوگیری از یک تعطیلی سراسری دیگر برنامه ریزی شده است.»‌

یک کاربر توییتر سوال کرد که این قوانین کی اعلام خواهد شد، و افزود: «ابهام موجب اضطراب فراوانی در میان مردم می‌شود.»‌

او در جواب گفت: ‌«ما در انتظار تایید دولت درباره نسخه نهایی مقررات هستیم؛ انتظار دارم که وزیر بهداشت ساعت ۱۱ صبح فردا‌‌ آن را اعلام کند.»

تازه‌ترین آمار نشان می‌دهد که نیوکاسل شاهد افزایش ناگهانی موارد هفتگی است، و این رقم از ۲.۵۱ به ۱.۶۴ افزایش یافته، و در هفت روز نخست از ۱۳ سپتامبر به این سو، ۱۹۴ مورد جدید ابتلا شناسایی شده است. 

این در حالی است که پیشتر مقررات محلی مشابه در منطقه بزرگ منچستر و بیرمنگهام پس از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، اعمال شده است. 

او به شوی پستون در آی‌تی‌وی گفت:‌ «شمار موارد به سرعت در بسیاری از بخش‌های کشور، به‌ویژه در شمال شرق رو به افزایش است، و از همین رو تصمیم‌هایی برای اعمال محدودیت بیشتر اندیشیده شده است.» 

«مقررات کامل فردا اعلام می‌شود و بنابراین افرادی که در این بخش از کشور زندگی می‌کنند باید منتظر این اعلان باشند. و تمهیدات در نیمه شب پنج‌شنبه به اجرا درمی‌آید.» 

«از همین رو، طی یک روز اعلام کامل مقررات در دسترس همه خواهد بود، از جمله شوراها و جوامع تجاری.» 

یک سخنگوی وزارت بهداشت و مراقبت اجتماعی گفت:‌ «ما همواره نرخ ابتلا در سطح کشور را تحت نظارت داریم و تمامی تمهیدات را دائما با رهبران محلی بررسی می‌کنیم.» 

«هرگونه تغییر در مقررات و محدودیت‌های محلی به روش‌های عادی اطلاع‌رسانی می‌شود.» 

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان