دیوان عالی آمریکا درخواست تغییر نتایج انتخابات در پنسیلوانیا را رد کرد

ترامپ انتخابات را تقلب‌آمیز خوانده و از قبول نتیجه آن خودداری کرده است

ترامپ در جورجیا: «امیدواریم که مراجع قضایی و دیوان عالی ایالات متحده پا پیش بگذارند و کشور را نجات بدهند.» - SPENCER PLATT / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

دیوان عالی ایالات متحده شامگاه سه‌شنبه، درخواست حزب‌ جمهوری‌خواه را برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایالت پنسیلوانیا رد کرد.

به گزارش رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر)، حکم دیوان عالی نشان می‌دهد که برخلاف انتظار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، این دیوان با تلاش پی‌گیر او برای ماندن در کاخ سفید همراهی نخواهد کرد.

مایک کلی، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، در شکایتی به دیوان عالی استدلال کرد که تایید آرای پستی خلاف قانون اساسی است و آرای پستی که در انتخابات ماه گذشته در پنسیلوانیا داده شده، باید باطل اعلام شود.

در حکم دیوان عالی آمده‌است که «اطلاق قانون ایالتی مصوب سال ۲۰۱۹ در این باره مصداق ندارد.»

آقای کلی و چند تن دیگر روز بیست و یکم نوامبر این شکایت را تسلیم کردند و خواستار آن شدند که ایالت پنسیلوانیا یا دو نیم میلیون رای پستی را باطل کند یا به نمایندگان مجلس ایالتی اجازه بدهد که اعضای مجمع برگزینندگان (کالج الکترال) را انتخاب کنند. اکثریت کرسی‌های مجلس ایالتی پنسیلوانیا در دست جمهوری‌خواهان است.

دیوان عالی ایالت پنسیلوانیا در بیست و هشتم نوامبر به اتفاق آرا این شکایت را رد کرد و گفت که حزب جمهوری‌خواه دیرتر از موعد مقرر شکایت خود را تسلیم کرده‌است.

به تفسیر رادیوی ملی آمریکا، رای روز سه‌شنبه دیوان عالی فدرال در پاسخ به شکایتی برای تغییر نتیجه شمارش آرای پنسیلوانیا، به زیان آقای ترامپ است که تا کنون از قبول نتیجه انتخابات خودداری کرده و علنا گفته‌است که بالاترین مرجع قضایی کشور به سود او رای خواهد داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز شنبه، آقای ترامپ در یک گردهمایی سیاسی در ایالت جورجیا تکرار کرد که انتخابات «پر از تقلب، خدعه و فریب» بوده‌‌است. او افزود: «امیدواریم که مراجع قضایی و دیوان عالی ایالات متحده پا پیش بگذارند و کشور را نجات بدهند.»

کارزار آقای ترامپ شکایت‌های قانونی متعددی در ایالت‌های مختلفی که او در انتخابات ریاست جمهوری در آنها پیروز نشده اقامه کرده، ولی تا کنون در ایالت‌های آریزونا، میشیگان، نوادا و پنسیلوانیا به جایی نرسیده‌است.

در بسیار موارد، قضات در توضیح تصمیم خود در رد این شکایت‌ها به نبود مدارک و شواهد معتبر اشاره کرده‌اند. روز جمعه، دعاوی وکلای آقای ترامپ در شش ایالت رد شد.

روز دوشنبه، به گزارش آسوشییتدپرس، یک قاضی فدرال شکایتی در باره نتایج انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد و گفت: «این موضوع منتفی است.»

اعضای مجمع برگزینندگان قرار است روز 14 دسامبر (بیست و چهارم آذرماه) در سراسر کشور رای خود را اعلام کنند. انتظار می‌رود که جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، 306 رای بیاورد، یعنی 36 رای بیشتر از تعدادی که برای تایید ریاست جمهوری او لازم است.