تد کروز آماده دفاع از پرونده شکایت آراء پستی

دادگاه عالی آمریکا باید تا ۱۴ دسامبر به این پرونده شکایت رسیدگی و حکم را صادر کند

تد کروز، سناتور ایالات متحده از تگزاس - POOL / GETTY  Getty Images via AFP

تد کروز می‌گوید در صورتی که دیوان عالی تصمیم به بررسی بگیرد، پرونده رای‌گیری پستی در انتخابات پنسیلوانیا را ارائه می‌کند.

در صورتی که دادگاه عالی بخواهد پرونده را بررسی کند، این سناتور از تگزاس، رو در روی تلاش‌های مایک کلی نماینده کنگره برای تغییر نتیجه انتخابات به نفع ترامپ قرار می‌گیرد.

آقای کلی از دادگاه عالی می‌خواهد بیش از ۲.۵ میلیون رأی انتخابات ریاست جمهوری متعلق به سوم نوامبر را که به صورت پستی ارسال شده‌اند، باطل اعلام کند.

در صورت اعلام غیرقانونی بودن این آراء، برنده انتخابات در پنسیلوانیا ترامپ خواهد بود. در حال حاضر، بایدن با ۸۰ هزار رأی، برنده این ایالت به شمار می‌آید.

ولی حتی در این صورت، هنوز برای بایدن بیش از ۲۷۰ رأی الکترال باقی می‌ماند که برای راه یافتن به کاخ سفید، لازم داشت.

رئیس جمهور منتخب، طبق محاسبه‌های انجام شده، دارای ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ۲۳۲ رأی ترامپ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دادگاه عالی پنسیلوانیا حاضر به رسیدگی به پرونده نشده است و به همین دلیل دادگاه عالی آمریکا باید تا ۱۴ دسامبر به این پرونده رسیدگی و حکم را صادر کند تا ۲۰ رأی الکترال ایالتی از بایدن پس گرفته شود.

آقای کروز در توییتر خود نوشته: «به علت اهمیت مسائل حقوقی ارائه شده، از دادگاه عالی ایالات متحده خواسته‌ام به پرونده‌ای که نماینده کنگره، مایک کلی کاندیدای نمایندگی کنگره، شون پارنل و کاندیدای مجلس ایالتی وندا لوگان برای شکایت قانونی نتایج انتخابات در پنسیلوانیا ارائه داده‌اند، رسیدگی کند.»

«تیم حقوقی شکایت، از من پرسیده‌اند که آیا در صورت انتقال پرونده از دادگاه ایالتی، حاضر هستم در دادگاه عالی به دفاع از پرونده بپردازم. من موافقت کرده‌ام و به آنها گفتم که اگر دادگاه عالی پرونده را بگیرد، آمادگی دارم که دفاع از آن را به عهده بگیرم.»

«همان طور که هفته گذشته گفتم، جدایی و دل‌شکستگی تلخی که در میان ملت شاهدیم باید برطرف شود. به اعتقاد من، دادگاه عالی در مقابل مردم آمریکا مسئول است تا در حد توان خود اطمینان حاصل کند قانون و قانون اساسی رعایت شده‌اند.»

© The Independent