سفر زوج سلطنتی با قطار برای تشکر از کارکنانِ مقابله با کرونا

این اولین سفر دوشس کمبریج با قطار سلطنتی است

در شامگاه یکشنبه، این زوج در ایستگاه یوستون لندن، سوار قطار سلطنتی شدند- Chris Jackson / POOL / AFP

دوک و دوشس کمبریج، تور سفر با قطار به سرتاسر کشور را شروع کردند. آنها در نظر دارند در این سفر به کارکنانِ در صف اول مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا و افراد و گروه‌هایی که در این دوران کوشش کردند، ادای احترام کنند.

در شامگاه یکشنبه، این زوج در ایستگاه یوستون لندن، سوار قطار سلطنتی شدند که در سه روز، مسافتی به طول هزار و ۲۵۰ کیلومتر را در سرتاسر بریتانیا طی کنند.

پیش‌بینی می‌شود که آنها با طیفی از کارکنان در صف اول مقابله با ویروس کرونا، آموزگاران، کارکنان بهداشت و سلامت، کودکان مدارس، و همچنین کارکنان بخش بهداشت روان دیدار کنند.

هم شاهزاده ویلیام و هم کیت، پیش از شروع این سفر، با شماری از کارکنان بخش حمل‌ونقل صحبت کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دوک کمبریج در صحبت‌هایی درباره همه‌گیری به اورسون پاریس، یک مامور کنترل شبکه ترافیک لندن گفت: «امیدواریم سال ۲۰۲۱، همه چیز را به حال عادی بازگرداند.»

او همچنین به آلرتو ابی، مدیر کنترل شبکه ترافیک در گرین پارک و ایوستون گفت: «در لحظاتی از این قبیل است که مردم واقعا قدر آنچه را که شما هر روز انجام می‌دهید، می‌دانند. ناگهان همه ما از اهمیت کار شما مطلع شدیم و متوجه شدیم که چقدر خوب این کار را انجام می‌دهید.»

قبل از شروع سفر زوج سلطنتی، شیکین استیونس، خواننده دهه ۱۹۸۰، ترانه معروف خود به نام «کریسمس همه مبارک» را برای زوج سلطنتی و همچنین گروهی از کارکنان بخش‌ حمل‌ونقل که در ایستگاه ایوستون حضور داشتند اجرا کرد.

شیکین استیونس پس از اجرای خود، به پی‌ای گفت که دعوت برای شرکت در این مراسم بدرقه، «اتفاق فوق‌العاده‌ای» بود، و افزود که زوج سلطنتی شخصا او را برای این مراسم انتخاب کردند.

این خواننده درباره سفر سلطنتی گفت:‌ «ادای دین و احترام، کار خوبی است، اینطور نیست؟ ادای دین فوق‌العاده است و آنان در این راه پیشگامند.»

او گفت:‌ «باید برای بالا بردن روحیه ما کاری کرد، اینطور نیست؟ زیرا نمی‌دانیم آنچه که داریم تا کی دوام خواهد داشت، بنابرابن باید روحیه خود را بالا نگه داریم.»

زوج سلطنتی قرار است در آخرین ایستگاه این سفر با ملکه، دوک ادینبرو، شاهزاده ویلز و دوشس کورنوال ملاقات کنند.

این اولین سفر کیت با قطار سلطنتی است. ویلیام پیشتر در سال ۱۹۹۷ و در روز مراسم تدفین مادرش، برای پیوستن به خانواده شاهدخت دایانا در خانه اجدادیشان در التورپ، با این قطار سفر کرده است.

در این مراسم، کیت پالتوی سبز زیتونی مارک الکساندر مک‌کوئین پوشیده و شال چهارخانه به گردن بسته بود. شاهزاده ویلیام با پالتوی سورمه‌ای و شال‌ گردن قرمز، حاضر شد. 

© The Independent

بیشتر از زندگی