کیت میدلتون از اطلاعات جغرافیایی همسرش شگفت‌زده شد

زوج سلطنتی بریتانیا در سفر به پاکستان از یخچال طبیعی که در حال آب شدن است، ‌بازدید کردند

دوک و دوشس کمبریج- در بدو ورود به پاکستان AFP

دوک و دوشس کمبریج در روز سوم تور سلطنتی خویش در پاکستان از یخچالی طبیعی که تحت تاثیر تغییر اقلیم قرار گرفته است، بازدید کردند.

دوک و دوشس هنگام دیدار از رشته کوه هندو کوش در بخش چیترال در استان خیبر پتونخوا در پاکستان درباره تاثیرات تغییر اقلیم بر یخچال‌های طبیعی اطلاعات کسب کردند.

این اولین باری است که شاهزاده ویلیام و کاترین از نزدیک از یک یخچال طبیعی در حال آب شدن دیدار کردند. در این سفر زوج سلطنتی به بازدید قله شمالی یخچال طبیعی چیاتیبو در پارک ملی بروغیل رفتند. این زوج از طریق بالگرد به این منطقه دورافتاده در بخش چیترال رسیدند.

دوک که با دکتر فرخ بشیر، کارشناس یخچال‌های طبیعی از سازمان هواشناسی پاکستان همراهی می‌شد گفت اجتماعاتی که «نسبت به تغییرات آسیب‌پذیرتر هستند» باید «از آموزش و آگاهی بیشتر و اقدامات سیاسی برخوردار شوند.»

دوک گفت:‌ «جوانان امروز درحال درگیر شدن در این مساله هستند.» و افزود به «گفتگوی مثبت» پیرامون تغییر اقلیم نیاز است.

شاهزاده همچنین درباره معلم جغرافی خود در مدرسه، دکتر وارن صحبت کرد و گفت به زعم او این معلم «به بازدید شاهزاده از یخچالی طبیعی پس از این همه سال افتخار خواهد کرد.»

دوشس گفت: «من به شدت تحت تاثیر اطلاعات جغرافیای شاهزاده ویلیام قرار گرفته‌ام».

یخچال‌های طبیعی رشته کوه هندو کوش آب مورد نیاز برای تقریبا ۱.۶ میلیارد نفر را فراهم می‌کند. دکتر بشیر گفت گرچه بیش از ۵ هزار یخچال طبیعی قابل توجه در منطقه است، حدود ۷۰ درصد آنها در حال آب رفتن هستند.

در عصر سه‌شنبه دوک در مراسمی در یادبود پاکستان، موزه آثار و یادبود ملی این کشور درباره تاثیر تغییر اقلیم بر جوامعی که در نزدیکی یخچال‌های طبیعی در پاکستان زندگی می‌کنند، صحبت کرد.

شاهزاده ویلیام گفت: «فردا بعضی از این تاثیرات را از نزدیک خواهم دید و با برخی از جوامعی که مجبور به تطبیق با واقعیات جدید شده‌اند دیدار خواهم کرد تا درباره چالش‌های تازه‌ای که تغییرات اقلیم بر شهر و دهکده ایشان تحمیل کرده است صحبت کنیم. امیدوارم دریابم در راستای مقابله با این بحران جهانی همه ما چه کارهایی بیشتری می‌توانیم انجام دهیم».

در سومین روز تور سطنتی خویش، دوک و دوشس کمبریج همچنین از دهکده‌ای در دره‌ای در بخش چیترال بازدید خواهند کرد. در سال‌های اخیر جوامعی که در این منطقه زندگی می‌کنند مجبور شده‌اند زندگی خود را با سیلاب‌های برق‌آسا که به خاطر آب شدن یخچال‌های طبیعی منطقه رخ می‌دهند، تطبیق دهند. هنگام حضور در دره چیترال، دوک و دوشس کمبریج قرار است از محل یکی از خرابی‌های حاصل از سیلاب شدید سال ۲۰۱۵ نیز دیدار کنند. آنها با ساکنان منطقه دیدار خواهند کرد و با آنها درباره تمهیداتی که تا کنون برای تطبیق و مقابله با آثار تغییرات اقلیم اتخاذ کرده‌اند، به صحبت خواهند نشست.

زوج سلطنتی همچنین شاهد رزم‌آزمایی داوطلبان تیم پاسخ به امور اضطراری منطقه خواهند بود. انجام این رزم‌آزمایی‌ توسط تیم که از طرف طرح یاری بریتانیا نیز پشتیبانی می‌شود در سال ۲۰۱۵ منجر به نجات بسیاری از افراد از سیلاب آن سال شد.

دوک و دوشس کمبریج و ساسکس اخیرا طی همکاری با یکدیگر یک تبلیغ تلویزیونی درباره کارزار جدید سلامت روانی به راه انداختند.

این فیلم کوتاه که برای کارزار «هر ذهنی مهم است» (Every Mind Matters) ساخته شده، به طور همزمان در چندین شبکه مختلف تلویزیون در راستای «گرفتن سراسر کشور» پخش شد.

هر ذهنی مهم است طرحی است که از طرف سازمان سلامت عمومی بریتانیا به راه افتاده است و سرویس سلامت همگانی از تمام مردم دعوت کرده است تا اطلاعات لازم درباره نشانه‌های اولیه بیماری‌های روانی را کسب کنند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/life-style/kate-middleton-prince-william

© The Independent

بیشتر از زندگی