درخواست برخی نظامیان بازنشسته از ترامپ: حکومت نظامی و بازشماری آرا

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا بارها گفته‌است که نظامیان آمریکا در سیاست دخالت نخواهند کرد

مایکل فلین اخیرا مورد عفو رئیس جمهوری آمریکا قرار گرفت - CHRIS KLEPONIS / AFP

به گزارش رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر)، شماری از نظامیان بازنشسته ایالات متحده که طرفدار دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشورند، در شبکه‌های اجتماعی خواهان برقراری حکومت نظامی و برگزاری دوباره انتخابات یا بازشماری آرا از سوی نیروهای نظامی شده‌اند.

دوشنبه هفته گذشته، کاخ سفید اسکات اوگریدی، خلبان سابق نیروی هوایی آمریکا را به عنوان دستیار وزیر دفاع در امور امنیت بین‌الملل منصوب کرد.

بر اساس تحقیقات شبکه خبری سی‌ان‌ان، آقای اوگریدی در یک گفتگوی رادیویی، باراک اوباما و برخی ژنرال‌ها را «سوسیالیست‌های قسم‌خورده» توصیف کرده، و این ادعای بی‌اساس را در توییتر بازنشر داده‌است که هیلاری کلینتون و جرج سوروس دخالت بیگانگان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تسهیل کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مایکل فلین، ژنرال بازنشسته نیروی زمینی و اولین مشاور امنیت ملی کابینه ترامپ که کمتر از یک ماه عهده‌دار این سمت بود و بعدا اعتراف کرد که به اف‌بی‌آی دروغ گفته، روز بیست و پنجم نوامبر مورد عفو ریاست جمهوری قرار گرفت.

کمتر از یک هفته بعد، او حمایت خود را از گروه دست راستی «ما مردم» اعلام کرد و توییت آنها را بازنشر کرد.

این گروه از آقای ترامپ خواسته «بی‌درنگ اعلام حکومت نظامی محدود کند، موقتا قانون اساسی را به حال تغلیق درآورد، کنترل غیرنظامیان بر انتخابات کشوری را لغو کند تا نظامیان آرا را بازشماری کنند.»

این گروه در بیانیه‌ای گفت: «در نقطه‌ای هستیم که تنها به نظامیان خود اعتماد داریم، زیرا طبقه سیاسی و دادگاه‌های فاسد ما ناتوانی خود را از اقدام منصفانه و قانونی نشان داده‌اند.»

اما رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، ژنرال مارک میلی، بارها گفته‌است که نظامیان آمریکا در سیاست دخالت نخواهند کرد.

او در ماه اکتبر گفت: «سنت ۲۴۰ ساله کشور ما این است که نظامیان در سیاست دخالتی نداشته باشند. ما می‌خواهیم تضمین کنیم که رهبری کشور و نیروهای نظامی در دست غیرنظامیان خواهد ماند.»