تاکید پنتاگون بر «همکاری کامل» با تیم انتقال قدرت به بایدن

«وزارت دفاع متعهد به هموار کردن مسیر انتقال دولت است، حتی اگر ترامپ هنوز از پذیرش انتخابات سرباز بزند»

رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که با وجود اجازه رسمی برای انتقال قدرت، پنتاگون درخواست تیم بایدن برای دیدار مقامات امنیتی رد كرده است-  JIM WATSON / AFP

پنتاگون روز شنبه در برابر گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دولت ترامپ از دیدار تیم انتقالی بایدن-هریس با آژانس‌های اطلاعاتی دفاعی جلوگیری می‌کند، عقب نشینی کرد.

پنتاگون تاکید کرد که وزارت دفاع متعهد به هموار کردن مسیر انتقال دولت است، حتی اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هنوز از پذیرش انتخابات سرباز بزند.

واشنگتن‌پست و سایر رسانه‌ها روز جمعه خبر دادند كه با وجود تصمیم اداره خدمات عمومی در تاریخ ۲۳ نوامبر مبنی بر اجازه اجرای روند انتقال قدرت، پنتاگون درخواست تیم بایدن را برای دیدار با رهبران آژانس امنیت ملی، آژانس اطلاعات دفاع و سایر سرویس‌های جاسوسی ارتش رد كرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع، روز شنبه در بیانیه‌ای اظهارداشت: «وزارت دفاع با تیم انتقالی بایدن همکاری کامل را دارد و امنیت ملی و حفاظت از مردم آمریکا را سرلوحه همه بحث و گفتگوها قرار می دهد.»

به گزارش پولیتیکو، بر اساس بیانیه جداگانه‌ای که برای خبرنگاران ارسال شده، پنتاگون پیش از این «ده‌ها» مصاحبه و جلسه با تیم بررسی پنتاگون بایدن داشته و «ده‌ها مورد دیگر» در هفته‌های آینده برنامه‌ریزی شده است. این نهاد اعلام کرد که هزاران صفحه سند از جمله مطالب طبقه‌بندی شده را نیز ارایه کرده است.

با این حال، یک مقام ارشد دفاعی که روز شنبه به خبرنگاران گزارش داده، به شرط آن که نامش محفوظ بماند، گفته که به دلیل مشکلی که در روند کار پیش آمده، تیم بایدن هنوز با مقامات اطلاعات دفاعی دیدار نکرده است.

بیشتر از جهان