بایدن به گزارش‌های فوق محرمانه دسترسی پیدا می‌کند

دونالد ترامپ پذیرفت دولت فدرال، فرایند رسمی انتقال قدرت را آغاز کند

هنوز مشخص نیست آقای بایدن نخستین گزارش اطلاعاتی را چه زمانی دریافت خواهد کرد-JOE RAEDLE/ Getty Images via AFP

بنا به گزارش‌ها، کاخ سفید مجوز دریافت گزارش‌های فوق محرمانه امنیت ملی را به بایدن داد.

این اقدام دقیقا یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ پذیرفت دولت فدرال، فرایند رسمی انتقال قدرت را آغاز کند.

به گزارش سی‌ان‌ان، اکنون آقای بایدن می‌تواند گزارش روزانه به رییس جمهور را دریافت کند. این گزارش، سندی فوق محرمانه است که هر روز تهیه می‌شود و به رییس جمهور و شمار اندکی از مقامات بلند پایه داده می‌شود.

گروه انتقال آقای بایدن شکایت کرده بود او حق دریافت گزارش‌های امنیت ملی را نخواهد داشت مگر آنکه آقای ترامپ نتیجه انتخابات را بپذیرد.

اما یکی از مقامات کاخ سفید به سی‌ان‌ان گفت در پی اعلان رسمی سازمان خدمات عامه مبنی بر اینکه انتقال قدرت می‌تواند آغاز شود، اکنون آقای بایدن می‌تواند گزارش روزانه به رییس جمهور را دریافت کند.

همین که امیلی مورفی، رییس سازمان خدمات عامه، رییس جمهور منتخب بودن آقای بایدن را به رسمیت شناخت، به معنای آن است که گروه او به میلیون‌ها دلار اعتبارمالی فدرال برای انجام انتقال قدرت دسترسی خواهند داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هنوز مشخص نیست آقای بایدن نخستین گزارش اطلاعاتی را چه زمانی دریافت خواهد کرد.

آقای ترامپ همچنان نپذیرفته که از آقای بایدن شکست خورده است ولی گفت «به خاطر مصالح کشور» اجازه می‌دهد انتقال قدرت شروع شود.

قاضی‌ها بارها به خاطر فقدان شواهد، اقدامات قانونی ترامپ را برای باطل کردن نتایج انتخابات در ایالات‌های موسوم به صحنه نبرد، نپذیرفته بودند.

اکنون مقامات میشیگان، جورجیا و پنسیلوانیا همگی پیروزی بایدن در این ایالت‌ها را تایید کرده‌اند تا آرای وی در کل کشور به بیش از ۸۰ میلیون برسد.

© The Independent

بیشتر از جهان