سخنگوی دولت ایران از شناسایی «اشخاص مرتبط» با ترور فخری‌زاده خبر داد

به گفته ربیعی زمانی که ابعاد پرونده قطعی شود «واکنش متقابل» طراحی خواهد شد

سخنگوی دولت ایران روز چهارشنبه اعلام کرد وزارت اطلاعات «اشخاص مرتبط» با ترور محسن فخری‌زاده، از عوامل کلیدی برنامه تسلیحاتی هسته‌ای جمهوری اسلامی، را شناسایی کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علی ربیعی در گفت‌وگو با برنامه «‌در انتهای الوند» شبکه دو سیما افزود، همه ابعاد پرونده در حال بررسی است و زمانی که قطعی شود، «واکنش متقابل» طراحی خواهد شد.

محسن فخری‌زاده، از مسئولان ارشد برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران و از اعضای ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که جمعه هفتم آذر در آبسرد دماوند هدف سوء قصد قرار گرفت و کشته شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی انگشت اتهام را به سمت اسراییل نشانه گرفته‌اند و محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز گفته است «نشانه‌های جدی» از نقش اسرائیل در ترور فخری‌زاده دیده می‌شود.

در یک دهه گذشته چند تن از متخصصان و مدیران هسته‌ای ایران ترور شده‌اند و در برخی مراکز هسته‌ای نیز حملات خرابکارانه رخ داده، که مظنون اصلی در اغلب موارد اسراییل معرفی شده است.

اسرائیل، که جمهوری اسلامی را بزرگترین تهدید علیه خود می‌داند و بارها اعلام کرده است که هرگز اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، رسما این اتهامات را رد یا تایید نکرده است.

دستگاه اطلاعاتی ایران پیشتر در مواردی به صورت شتاب‌زده اعلام کرده بود عوامل پشت ترورها را شناسایی و دستگیر کرده است، در حالی که بعدا مشخص شد بی‌گناه بوده‌اند و جنبه تبلیغاتی داشته است.

برخی کارشناسان و رسانه‌های خارجی ترور فخری‌زاده را، با توجه به موارد قبلی، نشانه ضعف امنیتی ایران می‌دانند.