جمعی از فعالان سیاسی آنچه که «ترور دکتر فخری‌زاده» خوانده شده را محکوم کردند

«در کنار طیف گسترده ایرانیان سوگوار ترور وحشیانه سرباز وطن هستیم»

از معدود تصاویر منتشر شده از محسن فخری‌زاده در جریان دیدار با رهبر جمهوری اسلامی-KHAMENEI.IR / AFP

گروهی از فعالان سیاسی، مقامات کنونی و سابق جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای آنچه که «ترور وحشیانه سرباز وطن دکتر فخری‌زاده» خوانده شده را محکوم کردند.

این بیانیه که به امضاء محسن آرمین، جواد امام، مرتضی الویری، محسن امین‌زاده، ابراهیم اصغرزاده، مسعود باستانی، حبیب‌الله بیطرف، عماد بهاور، مصطفی تاجزاده، محمدرضا جلایی‌پور، محمد توسلی، محمدرضا خاتمی، رضا خجسته، عیسی سحرخیز، احمد شیرزاد، محمود صادقی، علی‌اکبر صالحی، فیض‌الله عرب سرخی، فخرالسادات محتشمی‌پور، عبدالله مومنی، شهیندخت ملاوردی و ده‌ها مقام و چهره سیاسی دیگر رسیده، انگشت اتهام را به سوی «اسرائیل» نشانه می‌رود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بخشی از این بیانیه که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، آمده است: «هدف این ترور مشکل ساختن رفع تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به برجام و شعله‌ور کردن آتش جنگ است.» این بیانیه در ادامه توصیه می‌کند ایجاد «یک کارزار موفق جهانی و بسیج افکار عمومی علیه تروریسم دولتی و نیز برنامه هسته‌ای اسرائیل در دستور کار ارکان حکومت قرار گیرد.» 

محسن فخری‌زاده که نقش محوری در برنامه‌های هسته‌ای-نظامی جمهوری اسلامی داشت جمعه هفتم آذرماه در آبسرد دماوند کشته شد. جزئیات این عملیات همچنان مبهم است و روایت‌های متناقضی از سوی رسانه‌های داخلی ایران و رسانه‌های نزدیک به سپاه از نحوه کشته شدن او ارایه شده است.

در سه روز گذشته جمعی از فعالان سینمایی از جمله پرویز پرستویی نیز در بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرده بودند.