تساوی مایک تایسون و روی جونر در مسابقه نمایشی بوکس

عواید مسابقه به خیریه‌های گوناگون خواهد رسید

تایسون ۵۴ ساله، ۱۵ سال بعد از آویختن دستکش‌های بوکس، شمه‌هایی گذرا از سرعت نمادین خود را به نمایش گذاشت-AFP

مایک تایسون خاطره سال‌ها مبارزه با روی جونز جونیور را طی مسابقه‌ای نمایشی در لس‌آنجلس زنده کرد که به تساوی این دو اسطوره مشتزنی انجامید.

این دو قهرمان پیشین جهان و بوکسورهای تالار مشاهیر مشتزنی، شب شنبه در استیپلزسنتر با هم مبارزه کردند.

مایک آهنین در سال ۲۰۰۵ به دوران پرفروغ و اغلب جنجالی خود در حرفه‌ مشتزنی پایان داد و جونز هم که اکنون ۵۱ سال دارد و همچنان در سال‌های اخیر مبارزه می‌کرده است، آخرین بار در سال ۲۰۱۸ به میدان مسابقه رفته بود.

تایسون ۵۴ ساله، ۱۵ سال بعد از آویختن دستکش‌های بوکس، شمه‌هایی گذرا از سرعت نمادین خود را به نمایش گذاشت که در دوران اوج سبب شده بود یکی از خطرناک‌ترین و هراس‌انگیزترین مشتزنان تاریخ باشد.

تایسون مبارزه را قوی‌تر شروع کرد و با پیشروی‌های مسلط از وسط میدان مسابقه به سر و بدن جونز ضربه می‌زد و ضربات ترکیبی پیوسته‌ای فرود می‌آورد که البته نشانی از قدرت قدیم وی نداشت.

جونز سعی داشت با حرکات برتر تایسون همپا شود و هر چه مسابقه جلوتر می‌رفت نمایان بود که خسته‌تر می‌شود.

با توجه به آن که این مسابقه بر اساس مذاکره با کارگروه ورزش کالیفرنیا و طبق مقررات بازنگری شده‌ای انجام گرفت، داوران مسابقه را اصلا متوقف نمی‌کردند و دو مشتزن لبخندزنان همدیگر بغل می‌کردند. از همه مهمتر این که در انتهای دور هشتم و پایانی مسابقه که داوران نتیجه را مساوی اعلام کردند، هر دو مشتزن سالم بودند.

تایسون درباره این مسابقه که هدف از آن جمع کردن پول برای خیریه‌های گوناگون بود گفت: «این از مبارزه برای عنوان‌های قهرمانی بهتر است. ما حالا کار بشردوستانه می‌کنیم و می‌توانیم برای جهان  کارهای خوبی انجام دهیم. این کار باید دوباره انجام شود.»

جونز هم گفت: «ضرباتی که به بدنم می‌خورد واقعا محکم بود. تحمل کردن ضربات مایک خیلی دشوار است. از نتیجه مساوی راضی هستم. شاید دوباره مسابقه بدهیم.»

اندکی قبل‌تر در همان شب، جیک پل، ستاره یوتیوب نیز نیت رابینسون بازیکن سابق ان‌بی‌ای را از پای درآورد و داوران به اتفاق آرا به پیروزی بادو جک در برابر بلیک مک‌کرنان رای دادند.

© The Independent

بیشتر از ورزش