حلقه ازدواج زوج مهاجر دو هفته بعد از غرق شدن قایقشان پیدا شد

این زوج هرگز انتظار نداشتند که حلقه ازدواجشان را که با چیزهای دیگر در یک کوله‌پشتی گذاشته‌ بودند پیدا کنند

این زوج جوان از لیبی راهی ایتالیا بودند ـ JOE RAEDLE /Getty Images via AFP

یک زن و شوهر الجزایری که حلقه‌های ازدواج خود را در حادثه غرق‌شدن کشتی از دست داده بودند، از پیدا شدن حلقه‌ها و بقیه مایملک‌ خود پس از چند هفته، شگفت‌زده شده‌اند.

احمد ۲۵ ساله و دودو۲۰ ساله اواخر اکتبر امسال همراه ده‌ها مهاجر و پناهجوی دیگر از لیبی راهی ایتالیا بودند که قایق آنها در دریای مدیترانه واژگون شد و یک ماهیگیر آنها را نجات داد.

دست‌کم پنج تن از کسانی که در قایق بودند، از جمله یک کودک، در این حادثه جان باختند. احمد و دودو که نمی‌خواهند نام‌خانوادگی یکسانی داشته باشند، نجات یافتند.

این دو هرگز انتظار نداشتند حلقه ازدواج خود را که با چیزهای دیگر در یک کوله‌پشتی گذاشته‌ بودند پیدا کنند و خیال می‌کردند که کوله‌پشتی در اعماق دریا مدفون شده‌ است اما این ماه یک کشتی نجات که سازمان مردم‌نهاد «اوپن آرمز» از آن استفاده می‌کند، کوله‌پشتی را در میان بقایای لاشه قایق پیدا کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارکنان کشتی که دیدند حلقه‌ها دو نام متفاوت دارد از همکاران خود در خشکی خواستند تا بررسی کنند آیا کسی از بازماندگان حادثه می‌تواند حلقه‌ها را شناسایی کند یا خیر؟

احمد الروسان، همکار سازمان پزشکان بدون‌مرز، یکی از کسانی بود که عکس حلقه‌ها را دریافت کرد.

او در ابتدا به ایندیپندنت گفت که گمان نمی‌برد صاحبان آن پیدا شوند اما وی تصویر را برای مهاجران و پناهجویانی که پس از حادثه ماه اکتبر دیده بود، فرستاد. او گفت که بسیار شگفت‌زده شد وقتی احمد که پس از حادثه به او کمک کرده بود، بی‌درنگ پاسخ داد.

الروسان گفت: «خیلی تعجب کردم. اوپن آرمز یک کوله‌پشتی در دریای مدیترانه پیدا کرد که مال کسی بود که او را دیده بودیم. خیلی عجیب است.»

احمد در بیانیه‌ای که از طریق پزشکان بدون مرز در اختیار ایندیپندنت گذاشته شد، گفت: «همین که تصویر را نشان دادند، باورم نشد. همه چیز خود را از دست داده بودیم ولی حالا خرده‌ریزه‌هایی که همراهمان بود را پیدا کرده بودند. باورنکردنی است.»

با این وجود، احمد تاکید کرد که او و همسرش هرگز فراموش نمی‌کنند حادثه ماه اکتبر چه مصیبتی به همراه داشته است. او گفت: «بخت با ما یار بود. خیلی خوشحالیم ولی هنوز سوگوار دوستانی هستیم که به مقصد نرسیدند.»

الروسان گفت که هرچند پیدا شدن حلقه‌ها این زن و شوهر را دلداری داده است اما تجربه وحشتناکی که از سر گذرانده‌اند سال‌ها در یاد آنها باقی خواهد ماند.

در یک‌سال گذشته، شمار کسانی که با قایق‌های کوچک در تلاش برای پناهندگی به اروپا بوده‌اند، افزایش یافته‌است.

بنا به اعلام بی‌بی‌سی، حدود هشت هزار نفر تاکنون موفق شده‌اند از کانال مانش بگذرند و به بریتانیا برسند

© The Independent

بیشتر از زندگی