به‌روزرسانی نقشه گوگل با اطلاعات جدید کرونا

نقشه گوگل می‌تواند ازدحام مردم را در منطقه‌ای خاص نشان بدهد

گوگل می‌گوید این مساله دست کم به ده میلیون نفر کمک می‌کند -Olivier DOULIERY / AFP

نسخه به‌روزرسانی شده نقشه گوگل، شامل طیف جدیدی از قابلیتهاست که از آن جمله می‌توان به «Covid layer» برای ردیابی موارد ابتلای کرونا در مناطق و در مقیاس محلی اشاره کرد. بسیاری از این قابلیتها این هدف را پیش گرفته‌اند که کار را برای افراد در تشخیص موقعیت مکانی خود در بین مناطق قرنطینه ساده‌تر کنند. در کنار این کاربرد جدید - که تمامی موارد شناسایی شده در منطقه را (و همچنین لینک به منابع رسمی کرونا را) نمایش می‌دهد- ابزارهای جدیدی برای این منظور نیز اضافه شده که با استفاده از آن بتوان فهمید که مسیرهای حمل‌ونقل مشخص و یا خدمات بیرون‌بر، به چه میزان شلوغ و پرتردد هستند. گوگل با اعلام این تغییرات جدید اظهار داشت که با هدف کمک به کاربران برای سازگاری با شرایط جدید، ۲۵۰ قابلیت و بهسازی جدید به نقشه اضافه کرده است. 

از جمله این به‌روزرسانی‌ها نمایش این اطلاعات است که یک منطقه مشخص به چه میزان می‌تواند شلوغ باشد. این امکان با استفاده از اطلاعات گوشی تلفن همراه کاربران به منظور تهیه اطلاعات زنده صورت می‌گیرد و برآورد می‌کند چه تعداد از مردم ممکن است در یک زمان مشخص در یک مکان باشند.  

گوگل به منظور تلاش برای ردیابی آخرین وضعیت شیوع بیماری، در حال حاضر «Covid layer» را نیز به نقشه خود افزوده است. گوگل می‌گوید این مساله دست کم به ده میلیون نفر کمک می‌کند که در این زمینه اطلاعات کسب کنند. 

گوگل اینک اطلاعات تکمیلی را نیز به سرویس خود خواهد افزود به طوری که افراد با دیدن پیشینه موارد ابتلا و اطلاعات محلی از منابع رسمی، به شکل ساده‌تری از وضعیت سایر مناطق کسب اطلاع کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گوگل می‌گوید اطلاعات مربوط به تراکم جمعیت نیز بر همین منوال در نظر گرفته شده است. موضوعی که به مردم این امکان را می‌دهد فاصله‌گیری اجتماعی را ساده‌تر پیاده کنند. مانند داده‌های مربوط به شلوغی که با استفاده از بازخورد زمان واقعی نقشه‌های کاربران به آن‌ها می‌گوید که یک اتوبوس به خصوص یا قطار یا خط مترو چقدر ممکن است شلوغ باشد. 

گوگل همچنین تنظیمات رانندگی «گوگل اسیستانت» را نیز برای کاربران اندروید در ایالات متحده آمریکا اضافه خواهد کرد. این موضوع، اطلاعات تکمیلی را در قسمت بالایی صفحه نمایش نشان خواهد داد و به کاربران این امکان را می‌دهد که پیام‌های خود را به صورت صوتی بشنوند یا بدون تقه زدن و خارج شدن از صفحه نقشه گوگل و یا نگاه کردن به صفحه گوشی، از گوشی خود موسیقی انتخاب کنند.

© The Independent

بیشتر از زندگی