طرفداران ترامپ، خواهان ابطال میلیون‌ها رای بایدن در پنسیلوانیا

همه دعاوی حقوقی ترامپ در باره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری تاکنون رد شده‌اند

دادگاهی در این ایالت نیز شکایتی از جانب کارزار آقای ترامپ را که دستور شمارش بیش از دوهزار رای غیابی را صادر کرده بود، رد کرد - TASOS KATOPODIS / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

جمهوری‌خواهان هوادار دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، یک دعوی حقوقی دیگر در ایالت پنسیلوانیا طرح کرده‌اند تا شمارش آرای پستی در این ایالت را خلاف قانون اساسی اعلام کنند و خواستار ابطال میلیون‌ها برگه رای شوند.

گروهی متشکل از هشت جمهوری‌خواه از جمله مایک کلی، عضو مجلس نمایندگان، با بهره‌گیری از اکثریت خود در مجلس ایالتی و جمهوری‌‌خواه بودن تام ولف، فرماندار ایالت و کیتی بوکوار، وزیر کشورایالتی،  ادعا کرده‌اند که شمارش آرای پستی در پنسیلوانیا غیرقانونی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته مت میسل از شبکه خبر فاکس ۴۳، قانون ۷۷ – که رای پستی را در این ایالت مجاز می‌شمارد – سال گذشته با حمایت اکثریت جمهوری‌خواهان (با ۱۳۶ رای موافق در برابر ۶۱ رای مخالف) در مجلس ایالتی تصویب شد. تنها یک نماینده جمهوری‌خواه به لایحه رای منفی داد. در سنای ایالتی، همه سناتورهای جمهوری‌خواه به آن رای مثبت دادند.

تا کنون تک تک دعاوی حقوقی که به نمایندگی از آقای ترامپ برای معکوس کردن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری از طریق ابطال آرا مطرح شده، از سوی دادگاه‌ها رد شده ‌است.

در این آخرین مورد، ادعا شده است که ایالت پنسیلوانیا برای مجاز کردن رای پستی باید قانون اساسی خود را تغییر می‌داد، که چنین نکرد. در نتیجه، به ادعای شاکیان، همه آرای پستی باطل‌ به‌شمار می‌روند.

اگر این شکایت در دادگاه برنده شود، میلیون‌ها رایی که از منظر رای‌دهندگان قانونی بوده است، دور انداخته خواهد شد و شمار آرا را به شکلی نامتناسب به زیان دموکرات‌ها و رنگین‌پوستان برخواهد گرداند.

دیوان عالی ایالتی در حکمی که قبلا داد، رای‌گیری پستی را قانونی اعلام کرد. دیگر شکایت‌های مربوط به انتخابات در پنسیلوانیا نیز تا کنون رد شده‌اند.

دادگاهی در این ایالت نیز شکایتی از جانب کارزار آقای ترامپ را که دستور شمارش بیش از دوهزار رای غیابی را صادر کرده بود، رد کرد.

در ایالت‌های آریزونا و جورجیا هم دعاوی آقای ترامپ رد شده‌اند.

ستاد انخاباتی آقای ترامپ همچنین یک شکایت فدرال در باره آرای غیابی در شهرستان «وِین» ایالت میشیگان را که شامل آرای شهر دیترویت نیز هست، پس گرفت.

© The Independent