پنس، وفادار به ترامپ و شریک در کارزار رقابت انتخاباتی در سنای جورجیا

پیش‌بینی می‌شود او به ایندیانا بازگردد و با ارائه سخنرانی‌ و نوشتن کتاب به زندگی خود ادامه دهد

مایک پنس در کنار دونالد ترامپ-- REUTERS/Tom Brenner/File Photo

مایک پنس در کارزار دور دوم انتخابات برای مجلس سنا در ایالت جورجیا، به دونالد ترامپ وفادار مانده است. 

آقای پنس در شفاف‌ترین حمایت خود از تلاش‌های مستمر رئیس‌ جمهوری برای تغییر نتیجه انتخابات گفت که آنان به مبارزه برای بازشماری و نبردهای قانونی برای کارزار انتخاباتی آقای ترامپ ادامه خواهند داد. 

آقای پنس گفت:‌ «با ادامه رقابت انتخاباتی، اینجا در جورجیا و در سرتاسر کشور، به شما قول می‌دهم. تا وقتی که تک‌تک آرای قانونی خوانده شوند، به مبارزه ادامه می‌دهیم، تا وقتی که تک‌تک آرای غیرقانونی دور انداخته شوند، به مبارزه ادامه می‌دهیم.» 

معاون رئیس‌ جمهوری آمریکا این سخنان را در ایالت جورجیا و در حمایت از سناتورها دیوید پردو و کلی لافلر، و در عین حال در ترسیم آینده سیاسی خود در حزب جمهوری‌خواه در دوران پس از ترامپ، ایراد کرد. 

او از سوم نوامبر و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، عمدتا در انظار سیاسی نبوده است. او تنها برای سخنرانی درمیان جوانان محافظه‌کار در ویرجینیا حضور کوتاهی یافت و نیز بدون آن که در پرسش و پاسخ رسانه‌ای شرکت کند، در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونای کاخ سفید حاضر شد. 

واکنش آمیخته به سکوت او در تقابل با همکاران جمهوری‌خواه اوست که در مصاحبه‌های تلویزیونی و نشست‌های رسانه‌ای به حمایت از ادعاهای ثابت‌نشده کارزار انتخاباتی ترامپ از تقلب و بی‌نظمی‌های انتخاباتی پرداختند. 

بازگشت آقای پنس به کارزار انتخاباتی در حالی است که او اقدام بعدی خود را ترسیم می‌کند و می‌کوشد تا ضمن پرهیز از برانگیختن خشم وفاداران ترامپ، و پیش از تلاش احتمالی‌اش برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، نام و «برند» خود را حفظ کند. 

مدن ابرهارف، از حامیان مالی عمده جمهوری‌خواهان و حامی ترامپ، به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت: «پنس در تلاش است تا در زمین مین رئیس‌ جمهوری راه برود که بر وفاداری کامل اصرار دارد، و در عین حال گزینه‌های خود را برای آینده سیاسی‌اش محفوظ نگاه دارد.» 

او گفت:‌ «هر جمهوری‌خواهی که به فکر رقابت برای راه یافتن به دفتر ریاست جمهوری در چهار سال بعد باشد، بدون شک تلاش می‌کند تا دریابد بادهای سیاسی از کدام طرف خواهند وزید.» 

آقای پنس از جمله چندین کاندیدای محافظه‌کاری است که برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ نام‌شان به میان آمده است، و نیکی هیلی، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل، تاکر کارلسون، مجری خبر در شبکه فاکس، دونالد ترامپ جونیور، و حتی شخص دونالد ترامپ، در زمره آن اسامی هستند.

دور دوم انتخابات جورجیا در ماه ژانویه، به کانونی برای نامزدهای احتمالی برای تقویت دستاوردهای حزبی‌شان تبدیل شده است و ریک اسکات، فرماندار فلوریدا، سناتور مارکو روبیو و سناتور تام کاتن، برای برگزاری کارزار انتخاباتی در این ایالت برنامه‌ریزی می‌کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بری بنت، تحلیلگر استراتژی جمهوری‌خواه، گفت که آقای پنس این فرصت را دارد که موقعیت خود را به عنوان رئیس اپوزیسیون آقای بایدن تحکیم کند و بدون خدشه‌دار کردن شخصیت خود، به سیاست‌های آقای ترامپ وفادار بماند. 

آقای بنت به شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت: «آنچه در مجلس نمایندگان رخ داد، به ما می‌گوید که سیاست‌های رئیس‌ جمهوری کاملا محبوب بودند. واضح است که شخصت او، مورد تایید  برخی رای‌دهندگان نبود. اما اگر پنس بتواند بدون داشتن مشکلات مربوط به وجهه خود، همان سیاست‌ها را پیش ببرد، وضعش بسیار خوب خواهد بود.» 

همزمان با این احتمال که معاون رئیس جمهوری به آرامی گزینه‌های خود را برای آینده سیاسی‌اش بررسی می‌کند، این احتمال نیز وجود دارد که او زندگی سیاسی را یکسره ترک کند.

در واقع، متحدان آقای پنس به نیویورک تایمز گفته‌‌اند که پیش‌بینی می‌کنند او به ایندیانا بازگردد و با ارائه سخنرانی‌ و نوشتن کتاب به زندگی خود ادامه دهد. 

© The Independent

بیشتر از جهان