بحرین و اسرائیل برای افتتاح متقابل سفارت توافق کردند

سفر وزیر خارجه بحرین همزمان شده با سفر وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل

این توافق در جریان نخستین سفر رسمی مقام‌های پادشاهی بحرین به اسرائیل حاصل شد- MENAHEM KAHANA / POOL / AFP

بحرین و اسرائیل روز چهارشنبه، در یک گام دیگر جهت توسعه روابط تازه عادی‌سازی شده دوجانبه، بر سر افتتاح سفارتخانه در پایتخت‌های یکدیگر به توافق رسیدند.

به گزارش رویترز، این توافق در جریان نخستین سفر رسمی مقام‌های پادشاهی بحرین به اسرائیل حاصل شد. دو کشور دو ماه پیش برای عادی‌سازی روابط توافق کردند.

عبداللطیف بن راشد الزایانی وزیر امور خارجه بحرین، امروز توافق عادی‌سازی روابط را «صلح گرمی که منافع روشنی را عاید مردم کشورهایمان می‌کند،» توصیف کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایجاد سامانه آنلاین تقاضای روادید ورود و راه اندازی پروازهای هفتگی بین دو کشور، دیگر مواردی است که مقام‌های دو طرف توانستند بر سر آنها به توافق برسند.

امارات متحده عربی در ماه اوت اعلام کرد برای عادی سازی روابط با اسرائیل به توافق رسیده و اندکی بعد بحرین نیز اعلام کرد به توافق مشابهی دست یافته است.

این توافق‌ها، که به ابتکار و میانجیگری آمریکا حاصل شده و از آن با عنوان توافق ابراهیم یاد می‌شود، ماه سپتامبر در کاخ سفید با حضور دونالد ترامپ به امضا رسید.

سفر وزیر خارجه بحرین همزمان شده است با سفر وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل، که امروز در سخنانی رویکرد کشورهای عرب مسلمان منطقه در برابر اسرائیل را ستود.

مایک پمپئو گفت توافق‌های اخیر «به بازیگران بدخواه منطقه مانند جمهوری اسلامی ایران می‌گوید نفوذشان در منطقه در حال افول است و آنها حتی بیش از پیش در انزوا هستند.»

برنامه‌های هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی، در کنار فعالیت‌های منطقه‌ای آن، ایران را به یک تهدید مشترک برای کشورهای عرب خاورمیانه و اسرائیل کرده است.

جمهوری اسلامی موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و خواهان نابودی آن است.

بیشتر از