رفتار «غیر انسانی» ایالات متحده با پناهجویان در وضعیت خطرناکی قرار دارد

به گزارش نیویورک تایمز، سال گذشته اعضای ۷۰۰ خانواده از هم جدا شده‌اند

JUSTIN SULLIVAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

فارل ویلیامز با اشاره به موضوع بحث‌برانگیز نگه‌داشتن کودکان در قفس که در چارچوب سیاست دونالد ترامپ برای جداسازی مهاجران صورت گرفته است، گفت این رفتار «غیرانسانی» با پناهجویان در ایالات متحده خطرناک است.

این خواننده گفت: «افراد تیرە‌پوست به امید پناهندگی به ایالات متحده می‌آیند اما آنها را درون قفس نگه می‌دارند، این کار غیرانسانی است».

او به روزنامه تایمز گفت: «اقلیت‌های کشور من تسلیم نخواهند شد. وقتی آمریکایی‌های آفریقایی تبار با شلیک مستقیم کشته می‌شوند، وقتی آنها را زیر می‌گیرند، آنها شکوفا نخواهند شد... کودکان دارند می‌میرند و اتفاقات وحشتناکی برای زنان رخ می‌دهد. اما اقلیت‌ها مبارزه می‌کنند و این امیدوارکننده و شورانگیز است».

در اوایل سال ۲۰۱۸، ترامپ با در پیش گرفتن سیاست «تحمل صفر» اعلام کرد که کلیه افراد بزرگسالی که سعی کنند به طور غیرقانونی از مرز بین ایالات متحده و مکزیک عبور کنند، از جمله کسانی که قصد پناهندگی در ایالات متحده را دارند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

فرزندان مهاجران تحت پیگرد بە هیچ جرمی متهم نبودند و بنابراین قانون اجازه نمی‌داد که همراه والدینشان زندانی شوند، به همین دلیل بسیاری از آنها از والدینشان جدا شدند.

به دنبال خشم عمومی، در نهایت ترامپ به این سیاست پایان داد اما به علت وجود ضعف‌هایی در احکام دادگاه‌ها، جداسازی برخی از خانواده‌ها همچنان ادامه داشته و طبق گزارش نیویورک تایمز، در سال گذشته اعضای ۷۰۰ خانواده از هم جدا شده‌اند.

ویلیامز همچنین از نبود حقوق مربوط به زاد و ولد برای زنان در برخی ایالت‌های آمریکا انتقاد کرد.

وی گفت: «در برخی ایالت های آمریکا برای زنان تعیین تکلیف می‌کنند که با دستگاه تولید مثل بدن خود چه كار کنند یا چه کار نکنند. این رفتار مانند دوران غارنشینی است. البته زنان کنترل این موضوع را در دست دارند و هر روز نسبت به این قضیه آگاه‌تر می‌شوند. این برای من الهام‌بخش و امیدوار کننده است».

© The Independent