احتمال افزایش دوبرابری مرگ براثر کرونا

در حال حاضر ۳۰ درصد مرگ‌ومیر در کشور ناشی از کروناست

معاون وزیر بهداشت معتقد است برای کنترل کرونا در ایران باید دو هفته کل کشور را تعطیل کرد - عکس از ایرنا

معاون کل وزیر بهداشت اعلام کرد، سایت IHME که پیش بینی های آمریکا بر مبنای آن انجام می‌شود، پیش بینی کرده که مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ایران طی دو هفته آتی به دو برابر افزایش خواهد یافت.

ایرج حریر چی شب گذشته در گفتگویی تلویزیونی گفت که به دلیل پایین بودن میزان فعلی محدودیت‌ها و پروتکل‌هایی که رعایت می‌شود، بیش از ۱۰ روز است که مرگ بالای ۴۵۰ نفر را تجربه می‌کنیم و پیش‌بینی‌ها این است که روند فوق صعودی خواهد بود.

او تأکید کرد تنها راه جلوگیری از این روند، اعمال تعطیلی سراسری و البته رعایت مردم است. وی در این باره افزود که 65 نفر از رؤسای دانشگاه‌ها و معاونان آنها که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، خودشان به کرونا مبتلا شده‌اند. آنها در نامه‌ای به وزیر بهداشت خواهان تعطیلی دوهفته‌ای کل کشور شده‌اند. البته باید توجه داشت که این تعطیلی نباید باعث شود تا مردم به مسافرت بروند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حریرچی با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به ۳۰ درصد مرگ‌ومیرها براثر کروناست مجدداً تأکید کرد که رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، دورکاری و نرفتن به مهمانی و دورهمی، در شرایط فعلی بسیار مهم است. خصوصاً که عدم رعایت این مسائل در بسیاری از مناطق عامل ۵۰ درصد شیوع کروناست.

 

در همین رابطه نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران در مورد تعطیلی دوهفته‌ای تهران گفت: «درخواست تعطیلی دوهفته‌ای استان تهران تقریباً در حال جلو رفتن است؛ مصوبات اولیه گرفته شده و مصوبات نهایی آن را نیز از طریق ستاد کرونای استان تهران به شدت پیگیری می‌کنیم تا استان تهران به مدت دوهفته تعطیل شود.» او افزود در صورت اجرایی شدن این طرح تمامی کارمندان و کارگران تعطیل می‌شوند و فقط مشاغل گروه یک مانند اورژانس، آتش‌نشانی، بیمارستان‌ها، فروشگاه‌های مایحتاج و مواد غذایی مردم می‌توانند فعالیت داشته باشند.

 

بیشتر از