درگذشت ۴۶۱ نفر دیگر براثر کرونا

اکثر استان‌های کشور همچنان در وضعیت قرمز به سر می‌برند

تعداد مرگ و میر بر اثر کرونا در ایران، همچنان در شرایط بحرانی قرار دارد - عکس از شهروند

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۶۱ نفر براثر کرونا در کشور، جان خود را از دست دادند.

سیما سادات لاری در این باره گفت که مجموع جان‌باختگان براثر کووید ۱۹ تا کنون، به ۴۰ هزار و ۵۸۲ نفر رسیده است.

همچنین، بر اساس آمار رسمی منتشر شده توسط وزارت بهداشت، ۱۱ هزار و ۷۳۷ مورد ابتلای جدید در کشور شناسایی شده است که باتوجه‌به آمار پیشین، تعداد کل افراد مبتلا به کووید ۱۹ در کشور به ۷۳۸ هزار و ۳۲۲ نفر رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه تأکید کرد که استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال‌وبختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان، همچنان در وضعیت قرمز به سر می‌برند.

بسیاری از کارشناسان حوزه سلامت معتقدند که آمار رسمی وزارت بهداشت با آمار واقعی تفاوت دارد. پیش‌تر، مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، به ایسنا گفته بود که آمار واقعی چیزی در حدود ۲.۵ برابر آمار اعلامی است.

روز گذشته خبری منتشر شد که بر اساس آن قرار است به‌منظور کنترل شیوع کرونا در تهران، این استان دوهفته تعطیل شود. اگرجه تاکنون خبری رسمی در این باره اعلام نشده است.