شاهزاده رضا پهلوی: آبان ادامه دارد و ملت ایران پیروز نهایی است

پیام ولیعهد پیشین ایران در سالگرد اعتراض‌های مردمی آبان۹۸

«فرقه تبهکار در آبان ۹۸، خیزش سراسری ایرانیان را به وحشیانه‌ترین شکل سرکوب کرد»-PIERRE VERDY / AFP

شاهزاده رضا پهلوی در پیامی در سالگرد اعتراض‌های مردمی آبان ۱۳۹۸ ضمن گرامیداشت کشته‌شدگان در سرکوب خشن این اعتراض‌ها، تاکید کرد که اعتراض‌های مردمی ادامه دارد و مردم پیروز این نبرد خواهند بود.

ولیعهد پیشین ایران ضمن بازنشر ویدیویی از اعتراض‌های مردمی آبان‌ماه در توییتی نوشت: «فرقه تبهکار در آبان ۹۸، خیزش سراسری ایرانیان را به وحشیانه‌ترین شکل سرکوب کرد. اما با گذشت یک سال، ‌آبان ادامه دارد و ملت ایران پیروز نهایی این نبرد خواهد بود. ما ایران را پس می‌گیریم و تا همیشه یاد جان‌های شجاعی را که ضحاک زمانه از ما گرفت، زنده نگاه‌خواهیم داشت.»

با گذشت یک سال از سرکوب خونین اعتراض‌های آبان‌ماه، همچنان مقامات جمهوری اسلامی آمار دقیقی از تعداد کشته‌ها، زخمی‌ها و بازداشتی‌ها ارایه نداده‌اند. همچنین هیچ‌یک از عاملان سرکوب که به گزارش عفو بین‌الملل سر و سینه معترضان را هدف گلوله قرار دادند، معرفی نشده و دادگاهی نیز برای آنها تشکیل نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اعتراض‌های ۲۴ آبان ۹۸ پس از افزایش ناگهانی بهای بنزین آغاز شد و به سرعت به بیش از ۱۰۰ شهر در سراسر ایران گسترش یافت. سران جمهوری اسلامی به سرعت معترضان را «اشرار» لقب دادند و دستور سرکوب صادر شد. پس از آن اینترنت قطع شد و پس از قطع ارتباط ایران با جهان خارج، یکی از خشونت‌آمیز‌ترین سرکوب‌ها در تاریخ اعتراض‌های مردمی پس از وقوع انقلاب اسلامی، اتفاق افتاد.

رویترز در گزارشی تعداد کشته‌ها در این سرکوب گسترده را هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد. اما مقامات تهران مدعی هستند این آمار «ساختگی» است.

بیشتر از