داعش مسئولیت حمله اخیر به یک مراسم بین‌المللی در جده را پذیرفت

انفجار روز چهارشنبه در جریان مراسمی به مناسبت یکصد و دومین سالگرد پایان جنگ جهانی اول رخ داد

انفجار روز گذشته، دومین حادثه امنیتی است که در چند هفته اخیر در شهر جده رخ می‌دهد- AFP

گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش روز پنجشنبه مسئولیت حمله اخیر به مراسمی در عربستان سعودی را، که تعدادی از مقام‌های کشورهای خارجی در آن حضور داشتند، پذیرفت.

وقوع انفجار در جریان مراسمی به مناسبت یکصد و دومین سالگرد پایان جنگ جهانی اول، که روز چهارشنبه در گورستان غیرمسلمانان شهر جده در حال برگزاری بود، چند مجروح بر جا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داعش در بیانیه‌ای در کانال رسمی خود در تلگرام، بدون ارائه هیچ مدرک معتبری، ادعا کرده است که انفجار مذکور کار عوامل آن گروه افراطی بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این بیانیه گفته شده است، «سربازان» داعش توانستند یک بمب دست‌ساز را در محل برگزاری مراسمی که چند «کنسول کشورهای جنگ صلیبی» در آن جمع شده بودند، جاسازی و منفجر کنند.

اشاره داعش احتمالا به نمایندگان دیپلماتیک کشورهای غربی است که این گروه افراطی آنها را دشمن اسلام می‌داند.

انفجار روز گذشته، دومین حادثه امنیتی است که در چند هفته اخیر در شهر جده رخ می‌دهد. حدود دو هفته پیش یک مرد سعودی به نگهبان کنسولگری فرانسه در این شهر بندری حاشیه دریای سرخ حمله کرد.

انگیزه مهاجم، که در بازداشت پلیس است، هنوز مشخص نیست؛ اما به دنبال حوادث مرگبار اخیر در فرانسه پس از قتل یک معلم فرانسوی، به دلیل نشان دادن کاریکاتورهای پیامبر اسلام، رخ داد.

بیشتر از جهان