انفجار در یک مراسم بین‌المللی در عربستان چند مجروح برجا گذاشت

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را نپذیرفته است

این مراسم در گورستان غیرمسلمانان شهر جده و با حضور نمایندگان برخی کشورهای خارجی در حال برگزاری بود- AFP

وقوع انفجار در جریان یک مراسم بین‌المللی در عربستان سعودی، که روز چهارشنبه به مناسبت یکصد و دومین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در حال برگزاری بود، چندین مجروح بر جا گذاشت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول یک مقام وزارت خارجه فرانسه گزارش داد، این مراسم در گورستان غیرمسلمانان شهر جده و با حضور نمایندگان برخی کشورهای خارجی در حال برگزاری بود.

نادیا شایا به شبکه خبری فرانسوی «بی اف ام» گفت او نیز در مراسم حضور داشت و صدای انفجار در دقایق پایانی سخنرانی سرکنسول سفارت فرانسه در جده شنیده شد و همه اقدام به فرار کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته خانم شایا، ظاهرا چند نفر به صورت سطحی زخمی شده‌اند.

چند مقام دولتی دیگر فرانسه که نخواستند هویتشان فاش شود این حمله را «بزدلانه» خوانده و آن را محکوم کرده‌اند.

مقام‌های سعودی هنوز در این باره اظهار نظر نکرده‌اند و مشخص نیست آیا حمله تروریستی در کار بوده است یا خیر. با این حال به گزارش آسوشیتدپرس، هنوز هیچ گروهی مسئولیت آن را نپذیرفته است.

خبرگزاری رویترز هم در گزارشی مشابه نوشت، کنسولگری فرانسه در جده با صدور بیانیه‌ای از مسئولان سعودی خواسته است در مورد این حمله تحقیق کرده و عامل یا عاملان آن را شناسایی و دستگیر کند.

کنسولگری فرانسه در این بیانیه، که به رؤیت رویترز رسیده است، همچنین از شهروندان فرانسوی مقیم عربستان خواسته است در پی حمله امروز، «حداکثر هوشیاری» را از خود به خرج دهند.

این حادثه کمتر از دو هفته پس از حمله یک مرد سعودی به نگهبان کنسولگری فرانسه در جده رخ می‌دهد.

انگیزه او، که در بازداشت پلیس عربستان است، هنوز مشخص نیست؛ اما به دنبال حوادث مرگبار اخیر پس از قتل یک معلم فرانسوی به دلیل نشان دادن کاریکاتورهای پیامبر اسلام در مدرسه رخ داد.

بیشتر از جهان