فاوچی: به‌زودی خبرهای خوبی از دومین واکسن کرونا می‌رسد

احتمالا تا اواسط اردیبهشت‌ماه، همه افراد در آمریکا واکسن دریافت می‌کنند

Graeme Jennings/Pool/AFP/Getty Images

مشاور ارشد کارگروه مقابله با ویروس کرونای کاخ سفید اعلام کرد که اطلاعات مثبتی درباره دومین واکسن کووید-۱۹ به زودی اعلام می‌شود چون واکسن‌های فایزر و بیونتک به آزمایش‌های موفقیت‌آمیزی دست یافته‌اند.

آنتونی فاوچی که ریاست مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا را هم به عهده دارد، روز چهارشنبه در اجلاس آنلاین داروسازی فایننشال تایمز گفت که نسبت به یافته‌های تازه واکسن تولیدی گروه بیوتک، مدرنا، خوش‌بین است و انتظار دارد که همین اندازه اثربخشی را در واکسن‌های فایزر و بیونتک هم ببیند.

مدرنا اواخر روز چهارشنبه اعلام کرد که اکنون موارد کافی برای شروع تحلیل میان‌مدت داده‌های مربوط به فاز سوم آزمایش را در اختیار دارد.

این شرکت می‌گوید که به حدود ۳۰ هزار نفر واکسن یا پلاسبو (دارونما)ی مدرنا داده شده بود و آزمایش کووید-۱۹ در تنها ۵۳ نفر از آنها مثبت شده‌است. این موارد مثبت به یک هیات نظارت بر داده‌های مستقل ارایه خواهد شد تا عفونت‌های گروهی که دارونما دریافت کرده‌اند را با عفونت‌های گروهی که واکسینه شده‌اند مقایسه کند و میزان اثربخشی واکسن را دریابد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فاوچی در گفتگوی دیگری با سی‌ان‌ان اظهارداشت که واکسن در فازهای مختلف به همه تزریق می‌شود. ابتدا به گروه‌های در معرض خطر و سالمندان، معلمان و دانش‌آموزان واکسن تزریق می‌شود. احتمالا تا اواسط اردیبهشت‌ماه (در بازه زمانی چهار ماهه)، همه افراد، حتی کسانی که در گروه‌های در معرض خطر نیستند، واکسن دریافت می‌کنند.

او افزود که مساله قانع کردن برخی از مردم به تزریق واکسن هم موضوع دیگری است که باید روی آن کار کرد.

بیشتر از جهان