احتمال شکایت تیم انتقالی بایدن از یک سازمان دولتی به دلیل تاخیر در تایید نتیجه انتخابات

«اقدام حقوقی حتما یک امکان است، اما گزینه‌های دیگری را هم در نظر داریم» 

جو بایدن برنده انتخابات هفته گذشته شناخته شده است- Joe Raedle/Getty Images/AFP

تیم انتقالی ریاست جمهوری جو بایدن ممکن است علیه یک سازمان دولتی به دلیل به رسمیت نشناختن پیروزی او در انتخابات، شکایت قانونی کند. 

روز دوشنبه، یکی از اعضای تیم انتقالی بایدن گفت که خودداری اداره خدمات عمومی (جی‌اس‌ای) آمریکا از شناسایی رسمی پیروزی نامزد دموکرات در انتخابات اخیر، باعث به تاخیر افتادن آمادگی برای انتقال قدرت در کاخ سفید شده است. 

جی‌اس‌ای اداره مستقلی متعلق به دولت فدرال ایالات متحده است که باید رسما برنده انتخابات را شناسایی کند تا رئیس جمهوری منتخب بتواند کار انتقال را شروع کند. 

به رغم آن که بایدن برنده انتخابات هفته گذشته شناخته شده است، جی‌اس‌ای هنوز او را به عنوان رئیس جمهور منتخب به رسمیت نشناخته ‌است. هم‌زمان، دونالد ترامپ می‌کوشد در چند ایالت به اتهام بی‌اساس تقلب در رای‌گیری، اقامه دعوی کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته این عضو تیم بایدن، به رسمیت شناخته نشدن پیروزی آقای بایدن – کسی که قرار است در ماه ژانویه سمت ریاست جمهوری را تحویل بگیرد – به این معنی است که او نمی‌تواند به منابع مالی فدرال برای پرداخت دستمزد، مشاوره و هزینه سفر متکی باشد و یا به اطلاعات طبقه‌بندی شده دسترسی داشته باشد. 

این مقام بدون ذکر نام به رویترز گفت: «اقدام حقوقی حتما یک امکان است، اما گزینه‌های دیگری را هم در نظر داریم.» 

او گفت تیم انتقالی دسترسی به وزارت خارجه – که معمولا تماس میان رهبران خارجی و رئیس جمهوری منتخب را برقرار می‌کند – ندارد. 

قانونی وجود ندارد که جی‌اس‌ای چه زمانی باید طبق نتیجه انتخابات عمل کند. مقام‌های تیم انتقالی بایدن اعتقاد دارند که وقفه کنونی بی‌دلیل است. 

به رغم خودداری دونالد ترامپ از پذیرش شکست از رقیب دموکراتش، هیچ نشانه‌ای از «تقلب» گسترده که او به شکلی بی‌اساس مدعی‌اش شده است، به دست نیامده است. 

یک سخنگوی جی‌اس‌ای گفت که امیلی مرفی، که آقای ترامپ در سال ۲۰۱۷ به ریاست جی‌اس‌ای منصوب کرد، هنوز در حال بررسی تصمیم خویش است.

© The Independent

بیشتر از جهان