چه شخصیت‌هایی در تیم انتقالی بایدن-هریس قرار دارند؟

جمهوری‌خواهان، دانشگاهیان و مقامات دستگاه رهبری اوباما در تلاش برای انتقال آرام قدرت هستند

احتمالا تا روز ادای سوگند آقای بایدن، حدود ۳۵۰ نفر در تیم بایدن-هریس استخدام خواهند شد-JIM WATSON / AFP

با توجه به آن که پیروزی جو بایدن بر دونالد ترامپ با رای کالج الکترال قطعی به نظر می‌رسد، تیم دستگاه انتقالی جو بایدن به زودی وارد عمل خواهد شد. 

نامزد حزب دموکرات که روز چهارشنبه با افزایش احتمال شکست رقیبش تارنمای انتقال ریاست جمهوری را راه‌اندازی کرد، ماه‌ها خود را آماده این لحظات می‌کرد.  

مقامات دستگاه رهبری أوباما همراه با مشاوران دیگر نامزدهای حزب دموکرات و حتی حزب جمهوری‌خواه همگی درصدد اطمینان از آن هستند که انتقال قدرت به آقای بایدن و معاونش کامالا هریس به خوبی و بدون مانع انجام می‌شود. 

تد کاوفمن، سناتوری که قوانین انتقال قدرت به ریاست جمهوری را نوشته است و سال‌ها مشاور جو بایدن بوده، اوایل سال جاری در صدر تیم انتقالی آقای بایدن قرار گرفت.  

او کارش را زود شروع کرد و در ماه مارس با اعضای بالقوه مورد نیاز تیم که قرار بود در جهت سازماندهی دستگاه رهبری احتمالی بایدن تلاش کنند تماس گرفت. این تیم شش نفره در ماه ژوئن کار خود را شروع کرد.  

منابع مطلع در ماه سپتامبر به نشریه پولیتیکو گفتند که احتمالا تا روز ادای سوگند آقای بایدن، حدود ۳۵۰ نفر در تیم او استخدام خواهند شد. 

الکساندر مکلِر، معاون ستاد آقای کاوفمن درسنا به پولیتیکو گفت افرادی که «به موقعیت خود اولویت می‌دهند» استخدام نخواهند شد.  

آقای مکلر در مورد برنامه‌های آقای کاوفمن گفت: «او از همان ابدا روشن کرد که با افرادی که ثابت قدم نیستند میانه‌ای ندارد.» 

از آن هنگام چند تن از مقامات سابق دستگاه رهبری أوباما که هم با آقای بایدن کار می‌کردند و هم با آقای کاوفمن، در تیم انتقالی آقای بایدن استخدام شده‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یوهانس آبراهام که پیش‌تر در دوره ریاست جمهوری أوباما در اداره أمور حقوقی کاخ سفید کار می‌کرد، وظیفه مدیریت و امور روزمره تیم انتقالی آقای بایدن را برعهده دارد. جفری زینتز، اقتصاددان و مشاور سابق تیم أوباما نیز عضو هیات مدیره تیم انتقالی بایدن است و آوریل هِینز، معاون مشاور امنیت ملی أوباما در میان اعضای تیم انتقالی است. 

بنا به گزارش‌ها، با توجه به این که آقای کاوفمن در برخوردش به «گونه‌گونی ایدئولوژی‌ها» الویت می‌دهد؛ شخصیت‌های مترقی، اساتید دانشگاه و حتی اعضای حزب جمهوری‌خواه نیز به تیم آقای بایدن پیوسته‌اند. 

همچنین «گوتام راگوان» مدیر مشارکت عمومی در دستگاه رهبری أوباما و دیگر قانون‌گزاران مترقی همراه با کارمندان الیزابت وارن، نامزد سابق حزب دموکرات در انتخابات جاری و پیت پوتیجیج نیز در تیم بایدن هستند. 

باب مک دونالد وزیر مسؤول أمور سربازان سابق ارتش که عضو حزب جمهوری‌خواه است و نیز سیندی مک‌کین، بیوه جان مک‌کین، سناتور متوفی جمهوری‌خواه در میان اعضای تیم مشاوراتی دستگاه رهبری انتقالی بایدن قرار دارند.  

وجود نظرات مختلف در تیم انتقالی آقای بایدن نمایانگر نیاز او به جلب حمایت شاخه‌های مختلف حزب دموکرات و نیز جلب رای‌دهندگان از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات پیش از ادای سوگند ریاست جمهوری است.   

در چارچوب قانون سال ۲۰۱۵ که آقای کاوفمن، دبیرکل مشترک دستگاه رهبری انتقالی یکی از نویسندگان آن است، تیم آقای بایدن روی انتصابات مهم و تدوین سیاست‌های او تمرکز کرده بود. 

تیم آقا بایدن پیش‌تر خاطرنشان کرده بود که همه‌گیری کرونا و پیامدهای اقتصادی آن در مرکز طرح‌های آن‌ها قرار دارد.

© The Independent

بیشتر از جهان