هدیه التون جان به پوتین: آلبوم دانا سامر همراه یک بوسه

دگرباشان جنسی به قوانین ضد «تبلیغات هم‌جنس‌گرایی» روسیه اعتراض دارند

پوتین در مصاحبه با اندرو مار گفته بود هم‌جنس‌گراهراس نیست و از ترانه‌های التون جان هم خیلی خوشش می‌آید-Kevin Winter/Getty Images/AFP

التون جان از اندرو مار (روزنامه نگار بریتانیایی) خواسته بود که هنگام مصاحبه با ولادیمیر پوتین از طرف او یک آلبوم دانا سامر را همراه بوسه‌ای به رییس جمهور روسیه تقدیم کند. 

«مار» آخر هفته گذشته (اول نوامبر) در برنامه ساندی برانچ حضور یافت و به مجریان آن تیم لاوجوی و سیمون ریمر گفت ماموریت داشت که در المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی با رهبر روسیه مصاحبه کند. 

در آن هنگام دگرباشان به دلیل قانون مصوب سال ۲۰۱۳، ممنوعیت «تبلیغات یا آموزش‌های ترویج رفتار هم‌جنس‌گرایی در میان افراد نابالغ» به این رویداد ورزشی اعتراض داشتند. 

مار گفت: «می‌خواستم با پوتین مصاحبه کنم و اتفاقاً اندکی قبل التون جان را دیده بودم. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به من گفت نمی‌گویم چه کار کنی یا چه بگویی فقط از طرف من آلبوم دانا سامر را بده. بعد آلبوم را به من داد و گفت از طرف من ببوسش.» 

این مجری برنامه‌های تلویزیونی اعتراف کرد که  درخواست جان را انجام نداد و گفت: «نمی‌توانستم همین جوری بروم رییس جمهور روسیه را ببوسم و آلبوم دانا سامر را تقدیم کنم.» 

اما نظر پوتین را در مورد دگرباشان جنسی پرسید و رییس جمهور روسیه در پاسخ گفت: «شمار دوستان هم‌جنس‌گرایم خیلی خیلی زیاد است.» 

مار افزود: «نمی‌توانستم حرفش را باور کنم.» 

رییس جمهور روسیه در مصاحبه با مار گفته بود هم‌جنس‌گراهراس نیست و از ترانه‌های التون جان هم خیلی خوشش می‌آید. 

پوتین ادعا می‌کرد در قانون روسیه افراد را بابت گرایش جنسی‌شان تحت پیگرد قرار نمی‌دهند و گفت: «قانونی که به تصویب رساندیم به کسی آسیب نمی‌زند. در ضمن هم‌جنس‌گرایان در روسیه احساس فرودستی نمی‌کنند چون در هیچ شغل یا فعالیت اجتماعی با تبعیض روبه‌رو نیستند. 

هم‌جنس‌گرایان توانسته‌اند به موفقیت‌ها و افتخارات بزرگی دست یابند. مثلاً التون جان آدم فوق‌العاده‌ای است، موسیقی‌دان برجسته‌ای است و میلیون‌ها نفر از مردم ما از صمیم قلب او را دوست دارند و به گرایش جنسی او کاری ندارند.» 

التون جان هم گفته بود ای‌کاش می‌توانست با پوتین بنشیند «یک فنجان چای» بنوشد و در این باره صحبت کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان