ترامپ برای وزارت دفاع سرپرست تعیین کرد

روز جمعه گزارشی مبنی بر استعفای مارک اسپر منتشر شد که پنتاگون آن را رد کرد

 دونالد ترامپ ۴۸ ساعت پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری، مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده، را اخراج کرد- Chip Somodevilla/Getty Images/AFP

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دقایقی پیش در توییتر سرپرست وزارت دفاع آمریکا را معرفی کرد.

آقای ترامپ نوشت: «خشنودم که اعلام کنم کریستوفر سی. میلر، مدیر محترم مرکز ملی ضدتروریسم (که تایید به اتفاق آرای سنا را دارد) از همین حالا سرپرست وزارت دفاع خواهد بود. کریس علی کار خواهد کرد! مارک اسپر را اخراج کردم. مایلم از خدمات او تشکر کنم.»

روز جمعه خبرگزاری ان‌بی‌سی به نقل از سه مقام کنونی در وزارت دفاع آمریکا نوشته بود: «مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نامه‌ای برای استعفا آماده کرده است.»

آمادگی وزاری کابنیه برای استعفا در دوره انتقال قدرت در زمانی ‌که احتمال شکست رئیس‌جمهور در قدرت در انتخابات وجود دارد، امر نامعمولی نیست. البته این رئیس‌جمهور است که باید در مورد پذیرش یا عدم پذیرش استعفای وزرای خود تصمیم بگیرد و این روند تا پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات به طول می‌انجامد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش ان‌بی‌سی، اسپر از آنجایی متن نامه استعفای خود را آماده کرده بود که انتظار می‌رود او از جمله وزرای کابینه باشد که پس از روی کار آمدن دولت احتمالی بایدن، کنار گذاشته می‌شود.

همان روز اندکی بعد، پنتاگون گزارش ان‌بی‌سی درمورد آمادگی مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا برای استعفا را رد کرد.

جاناتان هافمن، دستیار روابط عمومی پنتاگون گفت: «گزارش ان‌بی‌سی غیردقیق و از بسیاری جهت‌ها گمراه‌کننده است».

او افزود: «اسپر نه برنامه‌ای برای استعفا دارد و نه از او خواسته شده نامه استعفای خود را ارایه کند.»

هافمن تاکید کرد که اسپر به کار خود به عنوان وزیر دفاع آمریکا ادامه می‌دهد. اکنون به نظر می‌رسد که حتا اگر آقای اسپر استعفا نداده باشد، از سمت خود اخراج شده است.

این اولین بار در تاریخ آمریکاست که برکناری وزیر دفاع و انتصاب سرپرست این وزارتخانه با توییت رئیس جمهوی اعلام می‌شود.

بیشتر از جهان