ملانیا ترامپ با حمایت از همسرش سکوت خود را شکست

«مردم آمریکا شایسته انتخابات عادلانه هستند. هر رأی قانونی، نه غیرقانونی، باید شمارش شود. ما باید با شفافیت کامل از دموکراسی خود حفاظت کنیم»

دونالد ترامپ به همراه همسرش ملانیا ترامپ-SAUL LOEB / AFP

ملانیا ترامپ پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات، سکوت خود را در توئیتر شکست و به حمایت از ادعاهای ترامپ در مورد تقلب انتخاباتی پرداخت.

بانوی اول روز یکشنبه توییت کرد: «مردم آمریکا شایسته انتخابات عادلانه هستند. هر رأی قانونی، نه غیرقانونی، باید شمارش شود. ما باید با شفافیت کامل از دموکراسی خود حفاظت کنیم.»

این توییت، که اولین اظهار نظر بانوی اول از زمان اعلام پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ توسط شبکه‌ها و خبرگزاری‌ها به حساب می‌آید، حمایت او را از رئیس جمهور در رابطه با دعوای حقوقی آینده نشان می‌دهد.

به گزارش بلومبرگ، ستاد انتخاباتی ترامپ از روز انتخابات تا کنون دست کم ۷ پرونده حقوقی در ایالت‌های چرخشی ثبت کرده که شمارش آراء را مورد سؤال قرار داده‌اند.

بسیاری از اعضاء حلقه داخلی خانواده ترامپ ساعت‌ها پس از اعلام نتایج در شبکه‌های اینترنتی ساکت مانده‌اند.

رئیس جمهور خودش در شکایت به تقلب و دستکاری انتخابات در ایالت‌های چرخشی، که شکست روز یکشنبه را ناشی از آن می‌داند، به فعالیت‌های خود در توئیتر ادامه داد.

رئیس جمهور با استفاده از این سکو به فرآیند انتخابات الکترالی تاخت و با طرح گفته‌های «نیوت گینگریچ» و یک کارشناس حقوقی، به انتشار ادعاهای بی‌پایه تقلب انتخاباتی ادامه داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تمام شش توییت رئیس جمهور در دو رشته کلام در عرض یک ساعت پس از انتشار توسط توئیتر نشانه‌گذاری شدند. چهار مورد از این توییت‌ها علامت هشدار گرفته بودند مبنی بر این که «ادعای مزبور درباره تقلب انتخاباتی مورد منازعه است» و دو توئیت دیگر با این توضیح علامت‌گذاری شده بودند که «برای اطلاع بیشتر درباره ایمنی و امنیت سیستم رأی‌گیری پستی اینجا را کلیک کنید».

زمانی که پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا توسط خبرگزاری‌های بزرگ اعلام شد، رئیس جمهور سرگرم بازی گلف بود، که باعث شد ستادش بلافاصله بیانیه‌ای صادر کند با این مضون که رئیس جمهور گفته «هنوز خیلی مانده» رقابت پایان بگیرد.

در این بیانیه آمده است: «واقعیت ساده این است که انتخابات هنوز خیلی مانده تمام شود. پیروزی جو بایدن هنوز در هیچ ایالتی تصویب نشده چه برسد به ایالت‌های پررقابتی که شمارش مجدد آراء در آنها ضروری است، یا ایالت‌هایی که ستاد ما به طور قانونی و حقوقی آراء آنها را زیر سؤال برده است.»

بیانیه می‌افزاید: «این تنها راهی است که مردم می‌توانند به انتخابات اعتماد کنند. عجیب است که ستاد بایدن نمی‌تواند این اصل پایه‌ای را نمی‌تواند قبول کند و می‌خواهد حتی رأی‌های جعلی و دستکاری شده یا رأی‌هایی که توسط افراد مرده یا غیرقانونی ریخته شده‌اند را نیز به حساب آورد. فقط حزبی که قصد تخلف دارد دوست ندارد ناظرین در اتاق شمارش رأی حاضر شوند، ولی بعد مجبور است برای جلوگیری از دسترسی آنها به دادگاه پاسخگو باشد.»

ستاد ترامپ تاکنون هیچ مدرک مشخصی برای تقلب انتخاباتی ارائه نکرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان