چهار شهروند ایرانی-آلمانی همچنان در زندان هستند

«دی ولت»، نوشت: به جز ناهید تقوی، سه شهروند دیگر ایرانی‌–‌آلمانی در زندان‌های ایران هستند

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و فعالان مدنی، می گوید از سرنوشت ناهید تقوی اطلاعی در دست نیست-عکس از وبسایت حقوق بشر ایران

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و فعالان مدنی اعلام کرد از سرنوشت ناهید تقوی، شهروند دو تابعیتی ایرانی – آلمانی که از ماه پیش دستگیر شده بود، هنوز اطلاعی در دسترس نیست.

مریم کلارن، دختر ناهید تقوی خواستار روشن شدن وضعیت مادرش شده و از دولت آلمان خواسته  برای آزادی او اقدام کند. کلارن می‌گوید وکیلی که قرار بود پیگیر بازداشت مادرش باشد، تاکنون نتوانسته به او دسترسی داشته باشد.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و فعالان مدنی به نقل از فرزند خانم تقوی نوشت، «مادر او بازنشسته است و هیچ سابقه سیاسی» ندارد، اما به‌عنوان یک انسان، «حامی حقوق زنان و حقوق بشر» است .

چندی پیش، روزنامه آلمانی «دی ولت»، نوشت که به جز ناهید تقوی، سه شهروند دیگر ایرانی – آلمانی نیز، در زندان‌های ایران هستند.

دولت آلمان اعلام کرده که بارها از وزارت خارجه ایران درخواست ملاقات کنسولی کرده‌اند اما تاکنون به درخواست آنها پاسخی داده نشده است.

ناهید تقوی ۶۶‌ساله، بیش از ۱۷ سال است که تابعیت آلمان را نیز دریافت کرده است. او طی این مدت بارها به ایران سفر کرده و هیچ مشکلی تا پیش‌ازاین دستگیری، برای او پیش نیامده بود.
پیش‌تر نیز در سال ۱۳۸۹ دو خبرنگار آلمانی در ایران دستگیر و پس از چهار ماه رایزنی، نهایتاً آزاد شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تا پیش از دستگیری‌های اخیر به نظر می‌رسید که روابط ایران و آلمان در شرایط خوبی به سر می‌برد، اما پس از دستگیری شهروندان آلمانی توسط حکومت ایران، دولت آلمان نیز  با تحت پیگرد قرار دادن یک ایرانی آلمانی به اتهام جاسوسی و تجاوز، عملا او را به یک «مهره سوخته» تبدیل کرد.

چندی پیش آلمان اعلام کرد، سهیل امید خلوصیان یک شهروند آلمانی ایرانی‌تبار به اتهام تجاوز تحت تعقیب است و او در حال حاضر در ایران به سر می‌برد. روزنامه‌ اکسپرس در این مورد نوشت :«خلوصیان از مدت‌ها قبل به‌عنوان جاسوس شناسایی شده بود، احتمالاً خلوصیان را آزاد گذاشته‌اند، چون آزادی او برای نیروهای امنیتی آلمان باارزش‌تر بوده است.»

گفته می‌شود آلمان ممکن است در صورت ادامه رفتارهای جمهوری اسلامی، هویت جاسوس‌های دیگری را نیز علنی کند. 

بیشتر از