شروع جشن پیروزی بایدن در شهرهای آمریکا

از لحظه اعلام پیروزی بایدن، جمعیت در خیابانهای شهرهای بزرگ آمریکا افزایش می‌یابد

خوشحالی طرفداران جو بایدن از پیروزی وی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا- Stephanie Keith/Getty Images/AFP

از نیویورک تا لس آنجلس با اعلام خبر انتخاب جو بایدن به عنوان ۴۶مین رئیس جمهوری آمریکا مردم با شوق و فریاد شادی و به صدا درآوردن بوق اتوموبیل‌ها به خیابان‌ها ریخته‌اند.

آسوشیتد پرس نخستین خبرگزاری بود که رسما این خبر را در ساعت ۱۱:۲۷ دقیقه روز شنبه اعلام کرد و بلافاصله ویدیوی جشن و پایکوبی آمریکایی‌ها در شهرهای عمده ایالات متحده به اشتراک گذاشته شد.

با انتشار خبر پیروزی بایدن که مانند شعله‌های آتش گسترش یافت، مردم در میدان «جان سیاهپوستان مهم است» در شهر واشنگتن گرد آمدند و سازمان‌های خبری مثل فاکس نیوز و سی ان ان گزارش‌هایی در مورد کاخ سفید تحت رهبری بایدن-هریس پخش کردند. 

مردم در خیابان‌ها می‌رقصیدند و در بالکن‌ها یکدیگر را در آغوش می‌گرفتند، و بطری‌های شامپاین بود که در پیاده‌روها باز می‌شد.

آبشار شامپاین جاری شده.

در حالی که با شمارش آرای انتخاباتی در روز پنجم، پیروزی دستگاه رهبری بایدن-هریس محتمل‌تر می‌شد، هواداران این دو برای اعلام رسمی خبر پیروزی آن‌ها صبر نکردند.

جشن و پایکوبی از جمعه شب در شهرهای عمده آمریکا آغاز شد و پلیس صدها نفر را از میان «واشنگتن اسکوِر پارک» در محله مَنهَتَن اسکورت کرد. در ساعات بامداد روز شنبه هر جا  مردم خبر پیروزی بایدن را می‌شنیدند، جشن می‌گرفتند.

صحنه‌هایی مشابه در شهرهای ایالات کلیدی که عامل پیروزی بایدن بودند، یعنی پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین، دیده می‌شود. در این ایالات هواداران حزب دموکرات کنترل را بار دیگر به دموکرات‌ها منتقل کردند. 

در فیلادلفیا در حالی که طرفداران بایدن در یک سوی پیاده‌رو همراه با موزیک زنده به رقص و پایکوبی مشغول بودند، هواداران آقای ترامپ در سوی دیگر خیابان در اعتراض خواهان توقف روند شمارش آراء شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در شهر «لَنسینگ» میشیگان، تظاهرات‌کنندگان جنبش «جان سیاهپوستان مهم است» روی پله‌های پارلمان ایالتی ترانه «اَمِیزینگ گرِیس» (ترانه‌ای معروف و تم جنبش حقوق مدنی در آمریکا) را خواندند، در حالی که طرفداران ترامپ سرهاشان را پایین انداخته بودند و دعا ‌می‌کردند. 

چاک شومر، سناتور ایالات متحده از حزب دموکرات، به جمعیتی که در میدان «گرند آرمی» بروکلین گردآمده بودند پیوست و مشت خود را به علامت پیروزی بلند کرد.

چاک شومر در این لحظات به «گرند آرمی» آمد و مورد استقبال جمعیت قرار گرفت.

اجتماع در حال گسترش مردم را در فیلادلفیا پس از اعلام نتیجه آرای پیروزی بایدن بر ترامپ تماشا کنید. 

طرفداران بایدن در یک سوی پیاده‌رو به رقص و پایکوبی پرداختند. در آن سوی خیابان هواداران آقای ترامپ در اعتراض خواهان توقف روند شمارش آراء بودند.

خارج از پنجره آپارتمان خواهر کوچکم در شیکاگو در این لحظه «حس می‌کنم یک ستاره مرده در این لحظه روشن شد»

این را پولا کلارک کارمند یو اس پی اس می‌گوید.

(گروه) کراش فانک پیشاپیش مردم در مرکز شهر حرکت می کند. اتوموبیل‌ها در حال عبور بوق می‌زنند. شوق و جشن بر واشنگتن سایه انداخته است.

من همه عمرم در نیویورک زندگی کرده‌ام. هرگز چنین چیزی ندیده‌ام.

هارلم در این دقایق، ما مشغول رقص و پایکوبی در خیابان‌ها هستیم.

 

© The Independent

بیشتر از جهان