رئیس‌دفتر ترامپ به کرونا مبتلا شد

نیک ترِینِر، مشاور انتخاباتی آقای ترامپ نیز به ویروس کرونا آلوده شده است

مارک مدوز رئیس کاخ سفید درمقابل یکی از طرفداران ترامپ در پنسیلوانیا Mark Makela / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

بنا بر برخی گزارش‌ها، آزمایش کرونای «مارک مدوز»، رییس ستاد کاخ سفید مثبت شده است. مدوز از نزدیک با رییس‌جمهور و مقامات ارشد کارزار انتخاباتی ترامپ کار می‌کند.

بنا بر این گزارش، آزمایش کرونای مدوز روز چهارشنبه و تنها چندساعت پس از آن که وی در یک رویداد پرتراکم انتخاباتی در کاخ سفید شرکت کرده بود، مثبت اعلام شد. در این رویداد تنها چند نفر ازماسک صورت استفاده کرده بودند. او همچنین ساعاتی را در محل اقامت ریاست جمهوری گذرانده است. ویدیوهایی که از این رویداد گرفته شده، مدوز را نشان می‌دهد که همراه فرزندان آقای ترامپ وهمسرانشان به محل وارد می‌شود.

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که «نیک ترِینِر»، مشاور انتخاباتی ترامپ نیز به ویروس کرونا آلوده شده است. به گفته «جنیفر جیکوبز»، گزارشگر بلومبرگ در کاخ سفید که  در ماه اکتبر آزمایش مثبت کرونای «هوپ هیکس» را هم منتشر کرده بود، تلاش‌هایی برای پنهان کردن نتیجه آزمایش مدوز صورت گرفته بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 مدوز همواره در مورد کارایی ماسک صورت اظهار تردید و بارها در مقابل دوربین حین گفتگو با گزارشگران از پوشیدن ماسک خودداری می‌کرد. او معتقد بود که چنان زود به زود مورد آزمایش قرار می‌گیرد که نیازی به استفاده از ماسک ندارد. وی در گفتگو با مجری برنامه «استیت آو د یونیون» شبکه سی ان ان گفت: «ما این همه گیری را کنترل نخواهیم کرد... آنچه باید انجام بدهیم، حصول اطمینان از این است که بدانیم عوامل محدود کردن (عوارض) بیماری را در اختیار داریم که نگذاریم مردم تلف شوند.»

گفته می‌شود مدوز از نزدیک در واکنش‌های کارزار ترامپ در ارتباط  با شمارش آرای انتخاباتی دخالت داشته و روز چهارشنبه با مایک پنس، معاون ترامپ و جرد کوشنر، مشاور رییس جمهور، در مرکز ستاد انتخاباتی ترامپ در ویرجینیا ملاقات کرده است. او همچنین روز سه‌شنبه همراه  پرزیدنت ترامپ در دفاتر انتخاباتی و در فاصله نزدیک با کارمندان، بدون ماسک دیده شده بود.

تاکنون حدود ۴۰ نفر در کاخ سفید از جمله ترامپ و ملانیا، بانوی اول و پسرشان «بارون» به کرونا مبتلا شده‌اند. به نظر می‌رسد بیشتر آن‌ها در رویدادی که به مناسب نامزدی‌ «امی کوُنی برت»، قاضی دیوان عالی ایالات متحده در باغ گل سرخ کاخ سفید برگزار شد، به این ویروس آلوده شدند.

خبر آزمایش مثبت مدوز در حالی منتشر شد که آمارها از آمار ابتلای بی‌سابقه به کووید-۱۹ در آمریکا برای سومین روز متوالی حکایت دارد. تنها در روز جمعه، ۱۲۲ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند. تاکنون در ایالات متحده ۸۲/۹ میلیون نفر به کووید-۱۹ آلوده شده اند و ۲۳۶ هزار نفر نیز بر اثر عوارض آن، جان خود را از دست داده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان