وضعیت مارادونا پس از عمل جراحی

اسطوره فوتبال آرژانتین رو به بهبود است

مارادونا پس از عمل جراحی رو به بهبود است - JAVIER GONZALEZ TOLEDO / AFP

پزشک معالج دیگو آرماندو مارادونا، ستاره افسانه‌ای آرژانتین اعلام کرد که پس از عمل جراحی که روز سه‌شنبه در بوینس‌آیرس بر روی او انجام شد، وی چند روز در بیمارستان خواهد ماند.

بر اساس گفته‌های تیم جراحی، عمل جراحی موفقیت‌آمیز بوده و حال اسطوره ۶۰ ساله فوتبال آرژانتین، رو به بهبود است. قرار است مارادونا به‌زودی از بیمارستان مرخص شود.

مارادونا سه‌شنبه هفته گذشته از بیمارستان لا پلاتا که به دلیل کم‌خونی در آنجا بستری بود، به بیمارستان اولیووس منتقل شد. آزمایش‌ها نشان داد که یک لخته خون در مغز او وجود دارد.

مارادونا که در جام جهانی ۱۹۸۶ به همراه این تیم قهرمان جهان شد، مدت‌هاست که اعلام کرده دیگر کوکائین مصرف نمی‌کند. اما به گفته پزشکانش، او هم‌اکنون به الکل اعتیاد دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طی دو دهه اخیر، مصرف مواد مخدر و الکل، عوارض جسمانی بسیاری را برای او ایجاد کرده است.

در سال ۲۰۰۰ ، مارادونا پس از مصرف بیش از حد مواد مخدر، دچار حمله قلبی شد. وی سپس در کوبا برای مدت طولانی تحت معالجه قرار داشت.

همچنین، در سال ۲۰۰۴ ، هنگامی‌که او بیش از ۱۰۰ کیلوگرم وزن داشت، بار دیگر در بوینس‌آیرس دچار حمله قلبی شد، اما زنده ماند. سپس وی تحت عمل جراحی معده قرار گرفت که به او کمک کرد تا ۵۰ کیلوگرم وزن کم کند.

در سال ۲۰۰۷ نیز، مصرف بیش از حد الکل منجر به بستری شدن وی در بیمارستان شد.

بسیاری از فوتبال‌دوستان و کارشناسان فوتبال، مارادونا را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال می‌دانند. گل مشهور او با دست به انگلستان، در جام جهانی ۱۹۸۶ با نام «دست خدا» شهرت یافت.

بیشتر از ورزش