نیم میلیون دلار: کمک سناتور لیندزی گراهام به چالش حقوقی ترامپ برای انتخابات

سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی از مهم‌ترین چهره‌هایی که کنار ترامپ ایستاده است

لیندزی گراهام، رئیس کمیته قضایی مجلس سنا از حزب جمهوری‌خواه-  Zach Gibson/Getty Images/AFP

لیندزی گراهام، رئیس کمیته قضایی مجلس سنا از حزب جمهوری‌خواه، ۵۰۰ هزار دلار به تیم حقوقی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، کمک کرده است. این تیم حقوقی در حال حاضر در کار به چالش کشیدن روند برگزاری انتخابات در ایالاتی همچون پنسیلوانیا، میشیگان و نوادا است. سناتور گراهام دیروز در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی مجری معروف شبکه فاکس نیوز، شان هنیتی، قویا از ترامپ دفاع کرد و گفت این کمک مالی را انجام می‌دهد.

سناتور گراهام، که رقیب دموکرات را شکست داد تا کرسی خود را حفظ کند، گفت: «امشب این‌جا آمده‌ام که کنار رئیس‌جمهور، دونالد ترامپ بایستم. او کنار من ایستاد و به خاطر او است که در مجلس سنا اکثریت با ما خواهد بود… او به جمهوری‌خواهان سنا کمک کرد. به دلیل کارزاری که رئیس‌جمهور ترامپ در آن پیروز شد به کرسی‌های خود در مجلس نمایندگان هم اضافه می‌کنیم.»

این چهره جمهوری‌خواه به روند شمارش آرا در شهر کلیدی فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا حمله کرد و گفت این شهر پر از فساد است.

زمانی که آقای گراهام صحبت می‌کرد، ترامپ همچنان در آرای شمارش‌شده این ایالت کلیدی پیش بود. اما حالا که این خطوط را می‌نویسیم (صبح جمعه به وقت فیلادلفیا) بایدن پیش افتاده است. در پی شمارش ۹۵ درصد آراء، بایدن با ۳۲۹۷۶۱۴ رای از ۳۲۹۰۷۸۸ رای آقای ترامپ پیش است. بایدن اگر در این ایالت پیروز شود قطعا به ریاست‌جمهوری خواهد رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیروز، ساعاتی پیش از صحبت‌های سناتور گراهام، یکی از قانونگذاران حزب جمهوری‌خواه در پنسیلوانیا خواهان استعفای مسؤول برگزاری انتخابات در کابینه این ایالت شد. داگ ماستریانو، سناتور ایالتی، با نامه‌ای به خانم کتی بوکوار خواست استعفا دهد و او را متهم کرد که از رای مردم صیانت نکرده است. این چهره جمهوری‌خواه انتخابات را در پنسیلوانیا با انتخابات افغانستان که او به عنوان سرباز آمریکا در تامین امنیتش نقش داشت مقایسه کرد و گفت آن انتخابات منصفانه‌تر بود.

سناتور گراهام در بخشی از صحبت‌هایش به شرکت‌های نظرسنجی که پیش‌بینی کرده بودند او و سایر جمهوری‌خواهان کرسی‌های خود را از دست می‌دهند، حمله کرد و گفت: «نظرسنجی رسانه‌های بستر اصلی، جوری طراحی شده که آرای جمهوری‌خواهان را عقب بزند. من با ۱۱ درصد پیروز شدم، سوزان [کالینز، سناتور ایالت مین] با هفت یا هشت درصد و میچ [مک‌کانل، سناتور کنتاکی] با ۲۱ درصد.»

اکثریت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان در انتخابات این هفته تثبیت شده است. تکلیف مجلس سنا اما هنوز معلوم نیست چرا که انتخابات بر سر دو کرسی ایالت جورجیا به دور دوم کشیده شده است. این انتخابات در ماه ژانویه برگزار می‌شود و معلوم می‌کند اکثریت مجلس سنا با کدام حزب خواهد بود. دموکرات‌ها باید در هر کرسی پیروز شوند و ریاست‌جمهوری هم به جو بایدن برسد تا بتوانند در این مجلس اکثریت داشته باشند.

بیشتر از جهان