عربستان سعودی، میزبان مسابقات فرمول یک

عربستان قصد دارد با میزبانی این مسابقات راه ورود گردشگران خارجی را هموار کند

عربستان سعودی در راستای کاهش وابستگی به درآمد نفت قصد دارد شرایط ورود گردشگران خارجی را تسهیل کند - Davide Gennari / POOL / AFP

عربستان سعودی اعلام کرد که برای اولین‌بار در شهر جده در حاشیه دریای سرخ، میزبان مسابقات فرمول یک خواهد بود.

به گزارش فرانس ۲۴، عبدالعزیز بن ترکی، وزیر ورزش عربستان، روز پنجشنبه، با اشاره به تحولات صورت‌گرفته در این کشور گفت که برگزاری این مسابقات در راستای چشم‌انداز ۲۰۳۰ انجام خواهد گرفت.

چشم انداز ۲۰۳۰ برنامه ای است که بر اساس آن عربستان سعودی قصد دارد وابستگی خود را به نفت کاهش دهد و تنوع درآمد ایجاد کند.

در پی شیوع بیماری کرونا، مسابقات فرمول یک سال ۲۰۲۰ مختل شد و حالا عربستان سعودی به‌عنوان بخشی از برنامه ۲۳ مرحله‌ای سال ۲۰۲۱، میزبان مسابقات خواهد بود.

شاهزاده عبدالعزیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما امیدواریم که بر این بیماری همه‌گیر غلبه کنیم و مردم بتوانند در این مسابقات شرکت کنند. اگرچه هنوز شرایط به طور کامل روشن نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عربستان سعودی پیش‌تر نیز میزبان مسابقات معتبری همچون رالی داکار، مسابقات بین‌المللی گلف، بوکس، ماراتن صحرای عربستان و مسابقات فرمول«‌ای» (با اتومبیل‌های برقی) بوده است.

همچنین سال گذشته مسابقه فینال سوپر کاپ ایتالیا و اسپانیا با حضور ستاره‌هایی همچون لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، در این کشور برگزار شد.

عربستان در حال حاضر برای مسابقات آسیایی سال ۲۰۳۰ با قطر رقابت می‌کند. این کشور قصد دارد در راستای کاهش وابستگی به درآمد نفت قصد دارد شرایط ورود گردشگران خارجی را تسهیل کند که این موضوع از زمان آغاز ولیعهدی محمد بن سلمان سرعت گرفته است.

بیشتر از ورزش