اعلام شکایت ترامپ علیه ایالت نوادا با ادعای تقلب در انتخابات

مشخص نیست که تیم رئیس جمهور آمریکا با چه شواهدی ادعاهای خود را مطرح می‌کند

از سال ۲۰۰۴ تاکنون هیچ نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری اکثریت آرا را در نوادا تصاحب نکرده است- MANDEL NGAN / AFP

فاکس نیوز گزارش داده است که کارزار انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ شکایتی را در نوادا طرح کرده است که مدعی است ده هزار نفر از افرادی که در این ایالت ساکن نیستند، در آن رای داده‌اند. 

طبق اعلامیه تیم رئیس‌جمهور، ریک گرنل، رئیس سابق اطلاعات ملی، در ساعت ۸ و نیم صبح به وقت محلی، یک نشست خبری در لاس وگاس برگزار می‌کند. 

مشخص نیست که تیم رئیس جمهور با تکیه بر چه شواهدی ادعاهای خود را مطرح می‌کند. ایندیپندنت با کارزار انتخاباتی آقای ترامپ برای اظهار نظر تماس گرفته است. 

آدام لاکسالت، دادستان سابق نوادا، مت شلاپ، رئیس اتحادیه محافظه‌کاران آمریکایی و مایکل مک‌دونالد، رئیس حزب جمهوری‌خواه در نوادا در این کنفرانس خبری به آقای گرنل خواهند پیوست. 

تا صبح روز پنجشنبه، به وقت ساحل شرقی، حدود ۷۵ درصد آرا شمارش شده است. براساس آن، جو بایدن برتری اندکی نسبت به دونالد ترامپ دارد. این ایالت دارای شش رأی در کالج انتخاباتی است.  

قرار است ظهر پنجشنبه به وقت ساحل شرقی حوزه انتخابیه کلارک، پرجمعیت‌ترین شهرستان نوادا که لاس وگاس جزئی از آن است، نتایج شمارش جدیدی را منتشر کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته یک مقام ارشد ستاد برگزاری انتخابات در نوادا این نتایج شامل رای‌هایی است که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه از طریق پست دریافت شده است. 

نتایجی که تاکنون منتشر شده است شامل آرائی نیست که در روز انتخابات یا بعد از آن طریق پست ارسال شده است. این نتایج همچنین شامل آرائی که صلاحیت رای‌دهنده در آن هنوز احراز نشده است، نیست. 

به گفته دفتر ستاد انتخابات در نوادا، تخمین تعداد آرا پستی باقی‌مانده دشوار است، زیرا امسال نوادا تصمیم گرفت که برای همه رأی‌دهندگان ثبت‌نام کرده برای شرکت در انتخابات، جدا از این که درخواست رای پستی کرده باشند یا نکرده باشند، رای پستی ارسال کند. از این رو پیش‌بینی این که چه تعداد از رای‌های ارسال‌شده بازگردانده خواهند شد، دشوار است. 

از سال ۲۰۰۴ تاکنون هیچ نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری اکثریت آرا را در نوادا تصاحب نکرده است. اما این ایالت همچنان یک میدان نبرد است. 

آقای ترامپ چهار سال پیش فاصله اندکی تا پیروزی در نوادا داشت و امسال به امید پیروزی، در این ایالت با جدیت تبلیغ کرده است. 

جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها می‌گویند که که در هفته‌های اخیر شاهد اشتیاق فراوانی از سوی هواداران خود بوده‌اند. مشارکت انتخابات در نوادا از سال‌های گذشته بیشتر بوده است. امسال بیش از یک میلیون رأی زودهنگام و رای پستی دریافت شده است که از کل مشارکت در سال ۲۰۱۶ افزون است. 

در تنظیم این گزارش از گزارش‌های تکمیلی اسوشیتدپرس استفاده شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان