بازداشت زنی در تورنتو به اتهام قتل یک مخالف جمهوری اسلامی

«ارتباطی میان قتل مهدی امین و دیدگاه‌های سیاسی او وجود ندارد»

مهدی امین از فعالان مخالف جمهوری اسلامی بود - عکس از کیهان لندن

پلیس کانادا اعلام کرد یک زن ۲۷ساله کانادایی متهم به قتل درجه ۲ در مرگ مهدی امین، فعال ایرانی ساکن تورنتو شناسایی شده است.

پلیس منطقه یورک در تورنتو کانادا می‌گوید: «یک زن در ارتباط با مرگ مهدی امین ۵۸ساله دستگیر و به اتهام قتل درجه دو متهم شناخته شده است.»

به گزارش شبکه سی‌بی‌سی، در گزارش اولیه پلیس آمده است که پلیس کانادا هیچ ارتباطی بین دیدگاه‌های سیاسی مقتول و مرگ او پیدا نکرده است.

براساس گزارش بازرسان جنایی، اتهامات مربوط به این قتل اعلام شده است و بازرسان می‌گویند که وسیله نقلیه مرتبط به پرونده قتل آقای امین را پیدا کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ۲۱ اکتبر پلیس منطقه یورک جسد مهدی امین فعال سیاسی مخالف جمهوری اسلامی را در منزل شخصی وی در منطقه مارکام پیدا کرد.

هم‌زمان گزارشی از مفقود شدن وسیله نقلیه اعلام شد و در تاریخ ۳۰ اکتبر با پیدا شدن آن در شهر تورنتو، پلیس در ۴ نوامبر، شارمین آن گویزالتا را که به گفته پلیس به نام «شارمین آن سامونته» نیز شناخته می‌شود، به جرم قتل دستگیر کرد.

به گزارش پلیس، این زن ۲۷ساله به قتل درجه دو متهم شده است و قرار است روز پنجشنبه در دادگاه حاضر شود. به گزارش سی‌بی‌سی، کارشناسان پرونده این قتل معتقد نیستند که هیچ ارتباطی بین دیدگاه‌های سیاسی آقای امین و مرگ وی وجود داشته باشد. همچنین گفته می‌شود تحقیقات بیشتر در این خصوص در جریان است. مهدی امین مخالف دولت جمهوری اسلامی ایران و فعال اجتماعی مشهور ایرانی بوده است.

پلیس همچنین در گزارش خود توضیح داد هیچ نگرانی از نظر ایمنی عمومی برای جامعه وجود ندارد زیرا که کارشناسان و بازرسان این پرونده به دنبال مظنونان بیشتر در این پرونده نیستند.

در این گزارش اشاره‌ای نشد که آیا مقتول با قاتل از پیش آشنایی داشته است یا خیر. در عین حال از افرادی که در این خصوص اطلاعاتی دارند خواسته شده تا با پلیس تورنتو تماس بگیرند.

بیشتر از