پنسیلوانیا، مرکز توجه ایالت‌های چرخشی

در ایالت پنسیلوانیا بایدن حدود پنج امتیاز جلوتر است

جو بایدن، نامزد دمکرات-Drew Angerer / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

ایالتی که قانون اساسی آمریکا، اولین‌ بار در آنجا به امضاء رسید ممکن است ریاست جمهوری ترامپ را حفظ کند، یا خاتمه بدهد.

ریسک کجاست؟

از میان تمام ایالت‌های چرخشی اصلی در انتخابات ۲۰۲۰، پنسیلوانیا پیوسته بیشترین توجه‌ را به خود جلب کرده است. دلیل این امر، یکی به خاطر نقش بزرگی بود که در انتخابات ۲۰۱۶ ایفا کرد، و دیگر این‌که این ایالت، با ۲۰ رأی الکترال، صرفا یکی از بزرگ‌ترین ایالت‌هایی است که جو بایدن شانس زیادی در آن دارد. اگر ترامپ این فرصت را از دست بدهد، خیلی دشوار خواهد توانست که رأی‌های سراسری الکترال را از آن خود کند. درست است که ترامپ از راه‌های دیگری هم می‌تواند به دور دوم راه یابد ولی آن راه‌ها بسیار نامحتمل هستند. 

دور آخر

میشیگان و ویسکانسین با کمترین فاصله در رأی‌های خام، به ترامپ رسیدند ولی پنسیلوانیا بود که به رأی‌های هیلاری کلینتون بزرگ‌ترین جهش را داد. او آخرین سفر بزرگ خود را درست در شب انتخابات به این ایالت داشت و دست در دست شوهرش و در کنار اوباما در میدان استقلال فیلادلفیا، در مقابل انبوه جمعیتی که بروس اسپرینگستین جمع کرده بود، سخنرانی کرد.

خانم کلینتون نهایتا از حضور ضعیف ساکنان حومه فیلادلفیا و افزایش رأی جمهوری‌خواهان در نواحی روستایی و پساصنعتی ایالت آسیب دید، و با ۰.۷۲ امتیاز رأی ایالتی را واگذار کرد، که پس از میشیگان دومین شکستش با اختلاف ناچیز محسوب می‌شود.   

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روی زمین

پنسیلوانیا در سراسر دوره کارزار‌های انتخاباتی، در بالای فهرست هدف بایدن بوده است و با سابقه‌اش در گذر به دموکرات‌ها، به حزب این امید را بخشیده که تصحیح ماندگار اشتباه فاصله گرفتن از کاندیدایی است که شهرت بیشتری دارد. به علاوه این‌که، جهش تعداد مبتلایان ویروس کرونا در سپتامبر و اکتبر، یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف ترامپ را برملا کرد.

در عین حال، رئیس جمهور، خودش را طوری به مردم این ایالت معرفی کرده که گویا تنها کسی است که می‌تواند صنعت شکننده ایالت را از شر «معاهده جدید سبز» بایدن و کامالا هریس نجات دهد. 

کشش خانه

در مجموع، نظرسنجی‌ها نشان از اندکی نزدیکی رقابت در این ایالت دارند، ولی بایدن هنوز حدود پنج امتیاز جلوتر است. البته با کارزارهای سنگینی که ترامپ طی هفته آخر رقابت‌های انتخاباتی در پنسیلوانیا به راه انداخت، بایدن خیلی هم از حاصل کار مطمئن نیست؛ حتی با این‌که در مقایسه با ترامپ، راه‌های دیگری هم برای او وجود دارد که ریاست جمهوری را از آن خود کند، حتی اگر ایالت کیستون به نفع او رأی ندهد. این راه‌ها البته دشوارتر و ناپایدارتر هستند، ولی واقعیت دارند.

© The Independent