افزایش محبوبیت دکتر فاوچی پس از حمله کاخ سفید به او

دونالد ترامپ بارها از کارشناس برجسته بیماری‌های عفونی انتقاد کرده است

تصویر دکتر فاوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی در ایالات متحده آمریکا -  Graeme Jennings- Pool/Getty Images/AFP
POOL / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

بنا به یک نظرخواهی جدید که به طور مستقل برای نشریه ایندیپندنت انجام شد، دکتر آنتونی فاوچی، متخصص ارشد‌ بیماری‌های عفونی در آمریکا تنها فرد نزدیک به دونالد ترامپ است که در طول چهار سال گذشته بر محبوبیتش افزوده شده است. 

این کارشناس پرسابقه بهداشت عمومی به رغم این که بارها به شکل علنی از سوی دونالد ترامپ مورد انتقاد قرار گرفته، به دلیل نحوه برخوردش با همه‌گیری کرونا و نیز رئیس جمهور متلون‌المزاج آمریکا تحسین شده است. 

بنا به یک نظرخواهی که از طرف موسسه «جِی ال پارتنرز» برای ایندیپندنت انجام شده است، ۴۴ درصد کسانی که با آن‌ها تماس گرفته شده از افزایش محبوبیت دکتر فاوچی، رئیس موسسه ملی بیماری‌های واگیردار و آلرژی، نسبت به چهار سال گذشته گفته‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«جی ال پارتنرز» میان روزهای ۲۶ تا ۲۸ اکتبر نظر ۱۰۰۲ نفر را جویا شده است. تنها نظر ۱۹ درصد آن‌ها در مورد این پزشک ۷۹ساله منفی بوده است.  

دکتر فاوچی یکی از برجسته‌ترین مقامات آمریکا در مبارزه با کووید-۱۹ بوده است. 

او بارها مورد تمسخر آقای ترامپ رییس‌جمهور آمریکا قرار گرفته که توصیه‌های او را مضحکه و در یک مکالمه تلفنی با یکی از حامیان مالی (جمهوری‌خواهان) او را یک «ابله» توصیف کرده است.  

دکتر فاوچی در واکنش، ضمن نقل قول ازفیلم «پدرخوانده» گفت این تنها یک مورد حرفه‌ای است. او در گفت‌وگو با نشریه نیویورکر گفت: «مساله شخصی نیست. یک مورد کاری است. من به آن این طور نگاه می‌کنم.» 

دکتر فاوچی، زاده نیویورک که تاکنون با شش رئیس جمهور آمریکا همکاری داشته گفت این نقل قول حاکی از نحوه کار او با رهبران سیاسی است. .  

او گفت: «کاری دارید که باید انجام دهید. حتی وقتی کسی به گونه‌ای مسخره رفتار می‌کند نمی‌توانید مذمتش کنید، باید با او کنار بیایید در غیر این صورت از صحنه خارج خواهید شد.»  

اما نتیجه این نظرخواهی نشان می‌دهد که دکتر فاوچی یک استثنا است زیرا شهرت بسیاری از کسانی که به دونالد ترامپ نزدیک شده‌اند، خدشه‌دار شده است.  

بنا به این نظرخواهی از میزان محبوبیت بانوی اول، ملانیا ترامپ و نیز مایک پنس، معاون ریاست جمهوری کاسته شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حدود ۳۸ درصد کسانی که در این نظرخواهی شرکت کرده‌اند نظرشان نسبت به بانوی اول برگشته است، در حالی که ۲۸ درصد درمورد او مثبت فکر می‌کنند. ۴۴ درصد از مردم نسبت به مایک پنس نظری منفی و ۳۱ درصد تصوری مثبت دارند.  

محبوبیت نمایندگان کنگره آمریکا نیز در این نظرخواهی کاهش یافته است. ۱۸ درصد از مردم در مورد میت رامنی، سناتور ایالت یوتا نظری مثبت و ۳۵ درصد نظر منفی دارند؛ نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان کنگره با ۲۸ درصد مثبت و ۴۴ درصد منفی، لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی با ۱۵ درصد رای مثبت و ۳۴ درصد منفی، تا حد زیادی محبوبیتشان را از دست داده‌اند. 

سناتور رامنی که عضو حزب جمهوری‌خواه است میزان محبوبیتش را هم در میان هواداران بایدن (۱۴ درصد کاهش) و هم طرفداران ترامپ (۲۳ درصد کاهش) از دست داده است. 

شهرت و محبوبیت اعضای خانواده ترامپ هم کاهش یافته است. 

تقریبا نیمی از کسانی که در این نظرخواهی شرکت داشته‌اند (۴۳ درصد) در مورد ایوانکا ترامپ، دختر آقای ترامپ، نظری منفی دارند و تنها ۲۳ درصد درمورد او مثبت‌ فکر می‌کنند. 

محبوبیت اریک ترامپ، با چهل و دو درصد نظر منفی و تنها ۱۸ درصد مثبت کاهش یافته است. به همین گونه ۳۸ درصد از کسانی که  نظرشان خواسته شده در مورد جرد کوشنر، داماد آقای ترامپ، منفی و تنها ۱۴ درصد مثبت فکر می‌کنند.    

نظرات در مورد دونالد ترامپِ پسر، در دو قطب مساوی قرار گرفته است. نیمی از کسانی که درنظرخواهی شرکت کرده‌اند، می‌گویند نظرشان نسبت به او منفی است که نمایانگر بیشترین کاهش محبوبیت شخصیت‌های مطرح در این نظرخواهی است اما ۳۰ درصد هم می‌گویند حس بهتری نسبت به او دارند. 

شخصیتی که محبوبیتش را در این نظرخواهی بیش ازسایرین از دست داده سناتور میچ مک کانل، رهبر اکثریت در سنا است. ۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرخواهی گفته‌اند در مورد او منفی فکر می‌کنند و۱۶ درصد می‌گویند نظرشان نسبت به او مثبت‌تر شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان