اینستاگرام حساب کاربری رهبر جمهوری اسلامی را مسدود کرد

خامنه‌ای در واکنش به سخنان مکرون، پرسیده بود چرا تردید درباره هولوکاست منجر به زندان می‌شود

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران- KHAMENEI.IR / AFP

در پی انتشار مطلبی در رابطه‌ با وقایع پاریس و زیر سؤال بردن ماجرای هولوکاست، حساب کاربری علی خامنه‌ای، در اینستاگرام مسدود شد.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در واکنش به سخنان اخیر امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در صفحات مجازی خود نوشت: جوانان فرانسه از رئیس‌جمهور خود سؤال کنند که چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد ولی تردید در هولوکاست در آنجا جرم است و اگر کسی چیزی در این باره نوشت باید به زندان برود.

این متن با واکنش‌های بسیاری روبه‌رو شد. به نظر می‌رسد همین موضوع باعث شده تا با ارسال گزارش‌های متعدد از سوی کاربران اینستاگرام، این شبکه اجتماعی صفحه علی خامنه‌ای را مسدود کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اگرچه پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر جمهوری اسلامی مجدداً صفحه جدیدی را ثبت کرده است.

پیش‌تر نیز جک دورسی، مدیرعامل توییتر در جلسه‌ای که با کمیته بازرگانی سنای آمریکا داشت، از ادامه فعالیت حساب‌های کاربری علی خامنه‌ای حمایت کرد.

سناتور راجر ویکر، رئیس کمیته بازرگانی سنای آمریکا با اشاره به توییت‌های علی خامنه‌ای در مورد نابودی اسرائیل، از او پرسید که آیا این توییت‌ها ناقض مقررات توییتر نیستند؟ دورسی در پاسخ گفت که این بخشی از آزادی بیان رهبران جهان است.

دورسی گفت: «ما می‌دانیم که بخشی از سخنان رهبران سیاسی در جهان رجزخوانی برای یکدیگر است ولی سخنانی که علیه مردم آمریکا یا شهروندان خودمان باشد ماجرایی یکسره متفاوت دارد و می‌تواند آسیب فوری ایجاد کند.»

این بحث‌ها در پی انتشار مطالبی از رهبر جمهوری اسلامی صورت گرفت که در آن علی خامنه‌ای اسرائیل را غده سرطانی خواند و اعلام کرد از هرکسی که علیه آن مبارزه کند، حمایت خواهد کرد.

بیشتر از