شش روز تا انتخابات آمریکا: تلاش ترامپ و بایدن برای پیروزی در ایالت‌های چرخشی

تمرکز نامزدهای انتخابات آمریکا بر رقابت در این ایالت‌ها که از آنها با عنوان «میدان نبرد» یاد می‌شود افزایش یافته است

حامیان دونالد ترامپ در آریزونا- Jon Cherry/Getty Images/AFP

شش روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، فعالیت‌های انتخاباتی دو نامزد اصلی و معاونان آنها برای جلب نظر رأی‌دهندگان در ایالت‌هایی که ممکن است نتایج این رقابت را به نفع آنها رقم بزنند، شدت یافته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی و نامزد حزب جمهوریخواه، که برای انتخاب دوباره مبارزه می‌کند، روز چهارشنبه به آریزونا سفر می‌کند و جو بایدن معاون رئیس جمهوری قبلی و نامزد حزب دموکرات راهی دلاور خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مایک پنس معاون ترامپ قرار است به ویسکانسین و میشیگان سفر کند و سناتور کامالا هریس شریک انتخاباتی بایدن نیز به آریزونا می‌رود.

نزدیک به ۷۰ میلیون نفر در دوره رأی‌گیری زودتر از موعد در ایالت‌های مختلف برگه‌های رأی خود را تحویل داده‌اند؛ این رقم از مجموع کل ۵۸.۳ میلیون رأی مأخوذه پیش از موعد در انتخابات چهار سال پیش بیشتر است.

رأی‌دهندگان آمریکایی در بیشتر ایالت‌های کشور می‌توانند طبق قانون در یک دوره مشخص زودتر از تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اقدام به رأی دادن کنند؛ که این دوره در ایالت‌های مختلف متفاوت است.

نظام انتخاباتی آمریکا بر مبنای آرای الکتورال یا کالج انتخاباتی، به جای آرای مردمی، طراحی شده است و هر نامزد برای راهیابی به کاخ سفید باید دست کم ۲۷۰ رای از مجموع ۵۳۸ رای الکتورال را از آن خود کنند.

تعداد آرای الکتورال در هر ایالت متفاوت است و به همین دلیل رقابت نامزدها در برخی ایالت‌ها می‌تواند سنگین‌تر باشد، به ویژه در ایالت‌های «چرخشی» که ساکنان آنها به طور سنتی به حزب خاصی وابستگی ندارند.

به همین دلیل است که با نزدیک شدن به روز انتخابات، نظرسنجی‌های مردمی به تدریج کم‌اهمیت شده و تمرکز نامزدهای انتخابات بر رقابت در این ایالت‌ها، که از آنها با عنوان «میدان نبرد» یاد می‌شود، افزایش می‌یابد.