تراشه کامپیوتری می‌تواند کشفیات علمی را هزار برابر سریع‌تر کند

این تراشه می‌تواند به کشف داروهای جدید منجر شود

Pixabay

یک نوع جدید تراشه کامپیوتری، که به گفته سازندگانش، عملیات جمع‌آوری و پردازش داده‌ها را هزار برابر سریع‌تر می‌کند، می‌تواند به پیشبرد کشفیات علمی کمک کند.

تراشه جدید، که توسط شرکت کامپیوتری بریتانیایی «بلوشیفت مِموری» ساخته شده است، ممکن است کمک عمده‌ای به پژوهش‌های «دی‌ان‌اِی» و طراحی هوش مصنوعی بکند و می‌تواند به کشف داروهای جدید منجر شود.

همچنین این تراشه می‌تواند مسائلی مانند تراکم ترافیک و آلودگی هوا در شهرها را از طریق بهینه سازی زیرساخت‌ها و طرح‌های آنها حل کند، و نیز پژوهش در تغییرات آب و هوا را بهبود بخشد.

دن لی یکی از کسانی که در روز یک‌شنبه به همراه همسر و سه فرزندش به تظاهرات پیوسته بود می‌گوید: «این چهارمین تظاهرات و راهپیمایی ما بود چرا که به نظر ما دولت فعلی آن‌طور که باید کشور را اداره نمی‌کند، ما باید از هنگ‌کنگ با راهپیمایی‌های خود در خیابان محافظت کرده و آن را برای نسل‌های بعدی نگاه داریم.»

تراشه جدید می‌تواند پاسخی برای معضل ازدحام داده و کند شدن فعالیت واحد پردازش داده به خاطر انباشتگی اطلاعات باشد. این محصول جدید می‌تواند به کامپیوترها امکان دهد عملیاتی که در حال حاضر ساعت‌ها یا روزها وقت می‌گیرد ظرف چند دقیقه انجام شود.

پیتر ماروسان، مدیر فناوری در بلو شیفت مموری گفت :«تصور کنید شما راننده تاکسی هستید اما شهری که در آن کار می‌کنید همیشه تغییر می‌کند، مردم پیوسته خانه‌هایشان را عوض می‌کنند، و مغازه‌ها و خدمات برای همیشه ناپدید می‌شوند و در مکان‌های مختلف دوباره ظاهر می‌شوند. این شبیه راهی است که در آن اطلاعات در تراشه‌های موجود سازمان داده می‌شود».

«طراحی ما شهری پایدار و سازمان‌یافته را جانشین آن آشوب‌شهر می‌کند، در شهر ما شما جای هر چیز را از پیش خواهید دانست و همه چیز را می‌توانید سریع‌تر بیابید. این طراحی باعث سریع‌تر، راحت‌تر و کارآمدتر شدن کارها خواهد شد.»

این طراحی اجازه نمونه‌برداری به شدت کارآمدی از اطلاعات را نیز فراهم می‌آورد که بدان معنی است که در کارهای پیش‌بینی آب‌وهوا و تغییرات اقلیمی هم می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

برطرف کردن مشکل راه‌بندان اطلاعت نیز می‌تواند به افزایش سرعت موتو‌رهای جستجو تا هزار برابر بیشتر منجر شود. البته لازم به ذکر است که تولید این تراشه ورای پیش‌نمونه طراحی‌شده گران‌قیمت خواهد بود.

شرکت بلوشیفت اظهار کرده است که هم‌اکنون به دنبال جمع‌آوری منابع مالی برای ادامه تولید تراشه کامپیوتری خویش است.

© The Independent

بیشتر از جهان