در این روستا زندگی کنید، هشت هزار یورو جایزه بگیرید

به تازه‌واردها جایی برای سکونت و مقرری ماهانه داده می‌شود

MIGUEL MEDINA / AFP

روستایی در ایتالیا با هدف افزایش جمعیت و نجات این روستا از خطر فروپاشی، حاضر است به متقاضیان واجد شرایطی که به آنجا نقل مکان کنند، کمک‌هزینه نقدی بپردازد.

شورای روستای سانتو استفانو دی سسانیو، واقع در منطقه کوهستانی آبروزو، گفت که در حال حاضر، تنها ۱۱۵ نفر در این روستا زندگی می‌کنند. فقط ۱۳ نفر از جمعیت این روستا افراد زیر ۲۰ سال هستند. در حالی که ۴۱ نفر بالای ۶۵ سال عمر دارند.

با توجه به این که این جمعیت برای «توسعه پایدار منطقه» کافی نیست، شورای روستا در نظر دارد تا سالانه هشت هزار یورو در قالب پرداخت‌ ماهانه به افراد واجد شرایطی که به آنجا نقل مکان کنند، پرداخت کند.

تازه‌واردان برای مدت سه سال، این مقرری ماهانه را دریافت خواهند کرد و به آن‌ها ملکی برای زندگی داده خواهد شد. البته باید اجاره‌بهای خانه را پرداخت کنند، اما گفته می‌شود اجاره‌بها «نمادین» خواهد بود.  

فعلاً برای ده متقاضی امکانات نقل و انتقال وجود دارد.

اما این طرح برای همه باز نیست. سانتو استفانو دی سسانیو به دنبال کسانی است که یا اجازه اقامت در ایتالیا داشته باشند، یا شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپایی باشند یا شهروند کشورهای دیگری باشند که دارای کارت اقامت در اتحادیه اروپایی هستند.

متقاضیان باید بالای ۱۸ سال  و زیر ۴۰ سال داشته باشند و فاقد هرگونه سابقه کیفری باشند.

متقاضیان واجد شرایط باید متعهد شوند که حداقل پنج سال در این روستا زندگی کنند و در آن کسب‌وکار راه‌اندازی کنند. برای این منظور، شورای شهر همچنین حاضر است تا سقف ۲۰ هزار یورو کمک‌هزینه نقدی برای راه‌اندازی کسب‌وکار نیز پرداخت کند.

این روستا همچنین برخی مهارت‌های اساسی را که امیدوار است بتواند جذب کند مشخص کرده است، از جمله راهنمای گردشگری، نظافتچی، داروساز و افرادی که بتوانند در ترویج محصولات غذایی محلی کمک کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


به گزارش سی‌ان‌ان، از زمان اعلام این طرح در ۱۵ اکتبر، تاکنون حدود ۱۵۰۰ نفر برای نقل مکان به این روستا تقاضا داده‌اند. مهلت ارسال تقاضانامه در ۱۵ نوامبر پایان می‌یابد.

این اولین بار نیست که یک روستا در ایتالیا پیشنهاد می‌کند به مردم پول بدهد تا به آنجا نقل مکان کنند.

لوکانا در شمال ایتالیا، در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر تورین، پیشنهاد داد که برای اقامت دائم و کمک به احیای مجدد روستا تا ۹ هزار یورو به مردم بپردازد.

تنها شرط این است که ساکنان جدید دارای یک فرزند و درآمد حداقل شش هزار یورویی باشند و به اقامت در منطقه متعهد شوند. کمک‌هزینه طی سه سال به صورت اقساط پرداخت می‌شود.

در سال ۲۰۱۷، نیکولا گاتا، شهردار کندلا، یک شهر کوچک در پولیا، پیشنهاد کرد که برای انتقال به آنجا تا دو هزار یورو به مردم بپردازد.

© The Independent

بیشتر از زندگی