ترامپ دکتر فاوچی را «ابله» و«فاجعه» خواند

رئیس جمهوری آمریکا گفت مردم از اخبار ویروس کرونا خسته شده‌اند

ترامپ و فاوچی در نشست خبری کاخ سفید در تابستان امسال - MANDEL NGAN / AFP

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در گردهمایی انتخاباتی هوادارانش، دکتر آنتونی فاوچی، عضو کارگروه کاخ سفید در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا را «ابله» و فاجعه خواند.

به گزارش شبکه ان‌بی‌سی، او همچنین گفت که مردم آمریکا از کووید-۱۹ خسته‌ شده‌اند و شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان را به دلیل پوشش مداوم اخبار مربوط به کرونا، «حرامزاده‌های احمق» توصیف کرد.

آقای ترامپ گفت: «مردم از شنیدن حرف‌های فاوچی و همه این ابله‌ها خسته‌شده‌اند، همه ابله‌هایی که موضوع را غلط فهمیدند.» او افزود: «هر بار [فاوچی] در تلویزیون ظاهر می‌شود یک بمب خبری منفجر می‌شود.»

رئیس جمهوری آمریکا در توضیح این که چرا رئیس موسسه بیماری‌های عفونی آمریکا و عضو کارگروه خودش برای مقابله با ویروس کرونا را اخراج نمی‌کند، گفت: «اگر اخراجش کنم، بمب بزرگ‌تری منفجر می‌شود. این بابا فاجعه است.» او همچنین با اشاره به سن دکتر فاوچی ۷۹ ساله گفت: «پانصد سال است که زنده است.»

ادواردو سیلوا، سخنگوی کمیته ملی حزب دموکرات در بیانیه‌ای در پاسخ به آقای ترامپ گفت: «ترامپ ادعا کرد که "مردم از کووید خسته شده‌اند. درست می‌گوید؛ مردم خسته شده‌اند از این که او به نظر کارشناسان بی‌اعتناست و این بحران را که تا کنون جان بیش از ۲۱۹هزار آمریکایی را گرفته، به درازا می‌کشاند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ترامپ در سخنرانی روز یکشنبه خود هم از فرمانداران دموکرات چند ایالت انتقاد کرد که چرا تدابیر محدودکننده برای مقابله با موج دوم شیوع کرونا شروع کرده‌اند. او گفت: «مغازه‌ها را باز کنید، شروع کنید.»

دکتر فاوچی پیش‌تر در مصاحبه‌ای گفته بود که از ابتلای آقای ترامپ به ویروس کرونا اصلا تعجب نکرده است زیرا در گردهمایی روز ۲۶ سپتامبر در کاخ سفید، اقدامات احتیاطی رعایت نشده بود. از آن روز به بعد، آقای ترامپ، همسرش ملانیا، فرزند کوچکش بارون، و بیش از بیست تن از کسانی که با کاخ سفید در ارتباط بوده‌اند، به کرونا مبتلا شدند.

آقای ترامپ در سخنرانی خود همچنین با مسخره کردن رقیب دموکراتش جو بایدن، گفت که اگر می‌خواست مثل او فقط به حرف دانشمندان گوش کند، «اقتصاد کشور به خاک سیاه می‌نشست.»