مصرف مشروبات الکلی قاچاق در ترکیه جان ۴۴ نفر را گرفت

به دنبال افزایش نرخ مالیات بر نوشیدنی‌های الکلی در ترکیه، تمایل مردم به خرید نوشیدنی‌های ارزان قیمت افزایش یافته است

فروش و مصرف نوشیدنی‌های الکی در ترکیه آزاد است- OZAN KOSE / AFP

رسانه‌های ترکیه روز سه‌شنبه گزارش دادند ۴۴ نفر در چند روز گذشته در آن کشور بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف نوشیدنی‌های الکلی غیرمجاز جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نخستین مورد مرگ ناشی از مصرف الکل قاچاق روز جمعه در ازمیر گزارش شد که ۱۸ نفر جان خود را در این استان غربی ترکیه از دست دادند.

تلویزیون دولتی تی آر تی می‌گوید آمار مرگ و میر ناشی از مصرف الکل غیرمجاز و غیراستاندارد در دست کم هفت استان دیگر کشور نیز مدتی است رو به افزایش گذاشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فروش و مصرف نوشیدنی‌های الکی در ترکیه آزاد است، اما به دنبال افزایش نرخ مالیات بر این محصولات، تمایل مردم آن کشور به خرید نوشیدنی‌های ارزان قیمت افزایش یافته است.

پلیس ترکیه ۵۸ نفر را در چهار روز گذشته در ارتباط با تهیه و توزیع این نوشیدنی‌ها بازداشت کرده است؛ که هفت نفر آنها همچنان در بازداشت بوده و در انتظار محاکمه هستند.

وزارت کشور ترکیه نیز اعلام کرده است که کارشناسان پلیس بر این عقیده هستند افراد سودجو از پاک‌کننده‌های شیمیایی حاوی الکل برای ساخت مشروبات الکلی دست ساز استفاده کرده‌اند.

حزب حاکم اسلامگرای عدالت و توسعه در یک دهه گذشته مالیات بر نوشیدنی‌های الکلی را به شدت بالا برده است. راکی، نوشیدنی مورد علاقه ترک‌ها، ۴۴۳ درصد گران‌تر شده است.

آخرین دور افزایش مالیات در ماه ژوئیه و به میزان ۶.۹ درصد اعلام شد.

بیشتر از جهان