نخستین مورد مرگ در اثر ابتلای مجدد به کرونا

دانشگاه آکسفورد اعلام کرد که ترکیب ژنتیکی دو ویروس کرونا در بدن این بیمار تفاوت زیادی داشته است

REUTERS/Lucas Jackson

دانشگاه آکسفورد اعلام کرد که یک زن مسن اهل هلند در اثر دومین نوبت ابتلا به بیماری کرونا فوت کرد. محققان این دانشگاه معتقدند که این نخستین مورد از مرگ فردی است که برای بار دوم به کرونا مبتلا شده است.

دانشگاه آکسفورد اعلام کرد که این بیمار ۸۹ ساله از یک نوع نادر لوسمی (سرطان خون) رنج می‌برد که می‌تواند مهار شود اما بهبودی از آن دشوار است.

محققان گفتند این زن در اوایل سال جاری میلادی با تب و سرفه شدید به بخش اورژانس مراجعه کرده بود و پس از تأیید اینکه وی به ویروس کرونا آلوده شده است به مدت پنج روز در بیمارستان ماند تا اینکه تقریباً به طور کامل بهبود یافت. پس از بهبودی همه علائم بیماری جز خستگی برطرف شده بود.

 پس از حدود دو ماه و به طور مشخص دو روز پس از شروع دور جدید شیمی‌درمانی برای مبارزه با سرطان، علائم کرونا به‌ویژه تب، سرفه و تنگی نفس مجدداً ظاهر شد و پس از انجام آزمایش کرونا، نتیجه دوباره مثبت شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دو هفته پس از دومین دور آلودگی به کرونا، زن هشتادساله در اثر بیماری کووید-۱۹ درگذشت .

محققان توانستند نمونه‌هایی از دو مورد عفونت کرونا در این خانم را آزمایش کنند. کشف شوکه‌کننده محققان این بود که ترکیب ژنتیکی هر ویروس کرونا به اندازه زیادی با دیگری متفاوت بود.

محققان می‌گویند که اطلاعات آن‌ها نشان می‌دهد ۲۳ نفر در سراسر جهان وجود دارند که دوباره به این اپیدمی آلوده شده‌اند و همه آن‌ها بهبود یافته‌اند.

بیشتر از جهان